اینبار برای حضور در جیتکس و مدتی که در دبی بودم ماشین کرایه کردم؛ یک اسپورتیج ۲۰۱۷ که جزو سطح پایینترین ماشینهای موجود در امارات محسوب میشود؛ به هزینه روزانه ۱۱۰ درهم که تقریباً جزو کمترین هزینههای پرداختی برای کرایه ماشین در دبی است.
نمایشگاه جیتکس روز گذشته تمام شد. خود اماراتیها میگویند بزرگترین نمایشگاه فناوری دنیاست. طول و عرض نمایشگاه و زرقوبرقی که در همه سوراخسمبههای آن هم تعبیه کردهاند تقریباً همین را میگوید؛ جایی برای فک انداختن و دعوی بزرگترین و بهترین بودن در حوزهای که مدعیان زیادی دارد.
«برای شرکتها تنها یک مسئولیت اجتماعی وجود دارد و آن حداکثرسازی سود برای سهامداران است. دخالت شرکتها در امور اجتماعی میتواند به کاهش بهرهوری و افزایش هزینهها منجر شود».
ایرانیها از نظر کمیت حضور قابل توجهی در رویداد جیتکس دارند، اما از نظر کیفیت ضعیف ظاهر شدهاند و تأثیر کمی دارند. برداشتم این است که درباره اهمیت حضور در رویداد جیتکس بین ایرانیها یک طیف وجود دارد. یکسری در یک طرف طیف، جیتکس را یک رویداد مهم میدانند و یکسری در سمت دیگر این طیف، آن را رویدادی کماهمیت میدانند.
سرمایهگذاری در صنعت و بهویژه در صنعت فولاد، در دوران انقلاب اسلامی ایران، روندی روبهرشد به خود گرفته و تجربه، توان، عملکرد اقتصادی، اشتغالزایی و کارآفرینی صنعت پررونق و پربرکت فولاد نشان داده است با توجه به منابع و زیرساختهای صنعتی و معدنی و توان و تخصص نیروی انسانی داخل کشور، توسعه صنعت فولاد یکی از بهترین راههای تأمین منافع ملی و توسعه پایدار ...
وقوع انقلابهای علمی به پدیدهای اجتنابناپذیر تبدیل شده است. فاصله زمانی میان انقلاب کشاورزی تا انقلاب بورژوازی به نسبت فاصله میان انقلاب سوم و چهارم صنعتی به طرز شگفتآوری کاهش یافت و انقلاب چهارم هنوز به تکامل نرسیده، صحبت از پنجمین انقلاب به میان آمده است؛ البته درهمتنیدگی مرزها از انقلاب صنعتی سوم (TIR) به بعد به گونهای است که گاه ...
در هفته گذشته تپسی در ایران هک شد و اطلاعات ۶ میلیون راننده و بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۱۳۶میلیون سفر به سرقت رفت که آدرسها و حتی رمز کارتهای افراد هم شامل میشود. چند روز بعد از هک تپیس نیز خبر آمد که اطلاعات ۱۹ کارگزاری بیمه، به قیمت ۴ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده اند که شامل اطلاعات خصوصی افراد هم میشوند.
رویداد برند کارفرمایی در نوع خودش یک اتفاق بود. آدمهای حوزهای تخصصی که پیش از این تنها در دو جا فرصت حضور و دیدار داشتند، این بار در محفلی جمع شدند که تماماً به آنها، دغدغهها، دستاوردها و چالشهایشان اختصاص داشت.
تعامل نشر دیجیتال با نشر مکتوب یک اتفاق قطعی است. تشریح آیندهپژوهی نشر، نیازمند بررسی ۲ پارادایم مهم است. نخست باید پیشبینی کنیم که صنعت نشر در آینده دستخوش چه تحولاتی خواهد شد؟
برای طراحی محتوا و راهبرد بینش رویداد برند کارفرمایی در سه هفته گذشته با بسیاری از مدیران ارشد کسبوکارهای نوآور کشور گپ زدم و مشورت کردم و تلاشم این بود که ببینم کدام مسائل این روزها برایشان دغدغه بیشتری ایجاد کرده است. دغدغهها و گرفتاریهای کسبوکاری در حوزه منابع انسانی هم یکی، دو تا نیست.
کمتر از یک ماه تا پایان نیمسال نخست ۱۴۰۲ باقی مانده است. بازار سهام که از ابتدای سال با فرازوفرودهای بسیار همراه بوده است، اکنون در نقطهای قرار گرفته که مورد رضایت سهامداران نیست. شاخص کل بورس اوراق بهادار همچنان زیر سطح ۲میلیون واحد قرار دارد و فاصله زیادی از نقطه شروع سال گرفته است؛ از اینرو به نظر میرسد پرونده معاملاتی بازار مذکور با نوسان مستمر ...
تحتتاثیر «کمپین تحریم خودروی داخلی» بهشدت کاهش یافت و بهدنبال آن عموم خودروهای موجود در بازار، نسبت به گذشته ارزانتر شدند. دلیل اصلی این کمپین، پایینبودن کیفیت و بالابودن قیمت فروش از سمت خودروسازان بود.
چند روز قبل خبر همکاری بین Twilio و OpenAI سر و صدای زیادی در فضای مارکتینگ تکنولوژی بهپا کرد. قبل از اینکه ابعاد کسبوکاری این مشارکت را در فضای مارتک باز کنیم، اجازه بدهید یک فلاشبک بزنیم.
دوست خبرنگاری داشتم که مدتی از سوی روابط عمومی یکی از وزارتخانهها در بلکلیست قرار گرفته بود. علتش؟ زیاد سؤال میپرسید، انتقاد میکرد و اگر فرصتی برای گپوگفت با وزیر به دست میآمد، به جای اینکه سؤالاتی بپرسد که از پیش جوابشان معلوم است، مسائل حساس و چالشبرانگیز را مد نظر قرار میداد.
21 مرداد، روز ملی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است. فرارسیدن این روز، فرصت مناسبی برای اطلاعرسانی درباره دستاوردها و انعکاس مشکلات بنگاههای کوچک صنعتی و معدنی است.
وینکرز برند جدید زرکام، زیرمجموعه گروه زر است که در سال جدید با سه طعم کرم فندقی، کرم شکلاتی و کرم نارگیلی با هدف تمایز از برندهای موجود وارد بازار شد. کمپین محیطی اولیه در اردیبهشت ماه با شعار، وینکرز طعم برد داره! اکران شده بود و حالا کمپین جدید محیطی برند در تیرماه با شعار ،برنده با وینکرز، اکران شده است.
اگرچه فرصتهای موفقیت برای کسبوکارهای خانوادگی بهوفور یافت میشود، اما مجموعهای از چالشهای منحصربهفرد پیشرو دارند که تحتکنترل افرادی است که زندگی خود را از لحاظ مالی و احساسی درهمآمیختهاند.