آنکور سوچور یا نخ بخیه لنگری، محصولی تخصصی برای جراحی‌‌‌های ارتوپدی است که توسط شرکت دانش‌بنیان پویا فارمد فام تولید شد.
تولید نخ بخیه لنگری توسط شرکت ایرانی «پویا فارمد فام»
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، شرکت دانش‌‌‌بنیان پویا فارمد فام از سال 1394 فعالیت خود را با ارائه خدمات در زمینه مهندسی پزشکی همچون تعویض مفصل، تروما، تعمیرات، تجهیزات مصرفی خون و سیستم های اندوویژن و مصرفی اتاق عمل آغاز و توانسته است با جلب حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، محصول کاربردی جدیدی را با عنوان آنکور سوچور و دسته پیچ‌گوشتی آن با ویژگی‌های متمایز، تولید و عرضه کند.
 
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اعلام ارائه تسهیلات برای تأمین بخشی از هزینه‌های تولید برای این محصول مهم و کاربردی، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید یک محصول تخصصی در فیلد جراحی ارتوپدی (آنکور سوچور) شده است تا از آن برای اتصال تاندون آسیب‌دیده به استخوان استفاده ‌شود.

وی درباره خصوصیات بیشتری این محصول، گفت: به یک سر این نخ‌های بخیه یک پیچ ظریف متصل شده و جراح با وارد کردن پیچ به استخوان باعث اتصال مستقیم نخ بخیه به بافت استخوانی می‌شود.

فرهادی با اشاره به جنس مرغوب نخ‌‌‌ها و طراحی ارگونومیک دسته پیچ‌گوشتی برای کاربرد ساده‌‌‌تر آن، تأکید کرد: میله پیچ گوشتی مندرج است تا جراح را از محل قرارگیری دقیق پیچ آنکور، آگاه سازد.

وی افزود: استفاده از تیتانیوم برای پیچ آنکور از ویژگی‌های دیگر این محصول دانش‌بنیان است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن درباره ویژگی‌های متمایز دیگر این محصول دانش‌بنیان، گفت: آنکور سوچور تولید شده در شرکت پویا فارمد فام، در دو سایز ۵ میلیمتر و ۳ میلیمتر بوده و دارای ۴ رشته نخ سایز USP ۲ از جنس پلی اتیلن است.
 

 
https://asr8.ir/vdccaiqo82bq4.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین