دفتر آمار آمریکا از رشد ۲۱ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و تجارت دو کشور در این دوره را بیش از ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد.
تجارت ایران و آمریکا از ۵۰ میلیون دلار گذشت
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۳ به ۵۰.۵ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش داشته است.

در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴۰.۴ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران رشد ۲۱ درصدی داشته است. در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴۰.۳ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه ۲۰۲۳ به ۴۸.۹ ممیلیون دلار افزایش یافته است.

اما واردات این کشور از ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ کاهش ۸۵ درصدی داشته و به ۱.۶  میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۱میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش در نوامبر ۲۰۲۳ صادرات آمریکا به ایران با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶.۱ میلیون دلار رسیده است. واردات آمریکا از ایران در این ماه نیز صفر بوده است.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل‌توجهی نیست. ایران بین مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۳ و بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۲۰۶ را به خود اختصاص داده است.
https://asr8.ir/vdcd.n0o2yt05xa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین