در شهریورماه سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش 14.5 و 23.2 درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش 7.2 و 43.3 درصدی داشته است.
افزایش ۴۳ درصدی فروش کارخانه‌ای خودرو
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، مرکز پژوهش‌های مجلس در جدیدترین گزارش خود که به پایش بخش صنعت و معدن در شهریور ماه امسال پرداخته اعلام کرده است “در شهریورماه سال 1402، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 3.8 و 10.6 درصدی را تجربه کرده است، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به ترتیب افزایش 5 و8.1 درصدی داشته‌اند.

در شهریورماه سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش 14.5 و 23.2 درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش 7.2 و 43.3 درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت شیمیایی به‌جز دارو نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 7 درصدی و شاخص فروش کاهش 24.1 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 3.9 و 9.1 درصدی داشته است.

15
16

در این بازده زمانی ،از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ٦ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و ٩ رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است. رشته فعالیت‌های سیمان تجهیزات برقی و دارو بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیت‌های چوب و کاغذ محصولات فلزی به‌جز ماشین آلات و تجهیزات و خودرو و قطعات بیشترین کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده‌اند.

همچنین در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ٦ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و 9 رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند. رشته فعالیت‌های دارو، تجهیزات برقی وکاشی و سرامیک بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیت‌های «چوب و کاغذ، شیمیایی به جز دارو و خودرو و قطعات» بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند.
 
https://asr8.ir/vdcf.mdjiw6djmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین