رئیس واحد بومی‌سازی مواد قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه گفت: با تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت از بازار داخل کشور، از خروج 181 میلیون دلار ارز جلوگیری کردیم.
جلوگیری از خروج 181 میلیون دلار ارز از کشور در سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، مهدی شهیدی دراین‌باره بیان کرد: در سال 1401 با تلاش مجموعه مدیریت‌های معاونت خرید، از مجموع 18 هزار و 496 سفارش در حوزه‌های خرید تجهیزات و قطعات، خرید مواد مصرفی، خرید و حمل مواد اولیه و قراردادهای خرید، 94.69 درصد آن از محل خرید داخل تهیه و تأمین شده است که از خروج 181 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی در 1401 بیش از 1321 قطعه و تجهیز استراتژیک و پیچیده برای اولین بار در شرکت بومی‌سازی شده است.

شهیدی تاکید کرد: از ابتدای راه اندازی خطوط تولیدی فولاد مبارکه، تا کنون بیش از 100 هزار قلم کالای مورد نیاز این مجموعه از داخل کشور خریداری شده است که این فرایند منجر به صرفه‌جویی حدود 2 هزار و 690 میلیون دلاری برای این شرکت شده است و در حال حاضر بیش از 90 درصد از اقلام موردنیاز فولاد مبارکه از داخل کشور تأمین می‌گردد.

وی با بیان این که فولاد مبارکه پیشتاز بومی‌سازی در صنعت فولاد کشور است، اظهار کرد: شروع بومی‌سازی از دوران ساخت و ابتدای بهره‌برداری با هدف تأمین پایدار مواد، قطعات و تجهیزات موردنیاز خطوط تولید آغاز شد و از سال 1381 تاکنون به‌صورت ساختاریافته و فرایندی با رویکرد توسعه و بهبود مستمر با مشارکت کلیه متخصصان نواحی تولیدی و پشتیبانی و شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان ادامه یافته است.
https://asr8.ir/vdcfa.dmww6deiig.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین