شاخص کل بورس امروز (30 مردادماه) با افزایش 2 هزار واحدی به رقم 1 میلیون و 956 هزار واحدی رسید
روز مثبت بورس | شاخص کل 2 هزار واحد رشد کرد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت،در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 0.1 درصدی به رقم 674 هزار واحدی رسید که شپنا و شستا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3400 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را بمولد و وبملت داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به غاذر و شهر رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 330 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

بازار امروز تلاش زیادی برای بهود داشت اما به شدت ناکام ماند و عرضه ها به نوعی امان آن را برید. این برای چندمین بار است که طی هفته‌های اخیر این اتفاق رخ می‌دهد.

رکود شدید و نبود نقدینگی متهم اصلی این اتفاق است. این رکود که اغلب بازارها را در نوردیده است به نظر می‌رسد بیش از هر چیز ناشی از افزایش زیرپوستی نرخ بهره و تشدید سیاست‌های شبه انقباضی دولت است.

به هر حال این اتفاقی است که عموماً در دوره های اول ریاست جمهوری‌ها عموماً رخ می‌دهد. این بار نیز به نظر می‌رسد شاهد افزایش فروش نفت هستیم که به تشدید انقباض کمک کرده است. از طرفی آزادسازی منابع بلوکه شده را داریم که به سرکوب نرخ ارز کمک کرده است.

بورس تهران نیز از این مساله تاثیر زیادی گرفته است. البته این تحلیل کلان است و در بعد متغیرهای اثرگذار ما افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، خروج خودرو از بورس کالا و قیمت‍‌گذاری دستوری صنایع را داریم که بیشترین آسیب را زده است.

از طرفی شهریور ماه به طور سنتی بازار با عرضه‌هایی به جهت تسویه اعتباری‌ها و فروش سرمایه‌گذاری‌ها مواجه است. این عوامل می‌تواند همچنان بازار را در حاشیه نگه دارد. قطعاً فردا بازار با رنگ قرمز آغاز خواهد شد.
 
https://asr8.ir/vdcc.1q1a2bqeola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین