شاخص کل بورس امروز (29 مردادماه) با کاهش 3 هزار واحدی به رقم 1 میلیون و 954 هزار واحدی رسید.
بورس همچنان روی مدار منفی | افت 3 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 0.51 درصدی به رقم 673 هزار واحدی رسید که فارس و میدکو بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را اعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3600 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را وبملت و خودرو داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به خگستر و شهر رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 400 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

دومین روز هفته با بهبود شاخص‌ها و قیمتها همراه بود. اردرهای حمایتی از همان ابتدای وقت بازار در بسیاری از نمادهای بزرگ و شاخص ساز دیده می‌شد. اتفاق غریبی نبود. لذا ایستایی خاصی در کلیت بازار خصوصاً در شاخص سازها به وجود آمد. تا اینکه بازگشایی خودرو و سپس معامله بلوک خودرو در بازار عمده سبب تحرک جدی در خودروسازان و کلیت بازار گردید.

گفته می‌شود گروه بهمن خریدار این بلوک از بانک صادرات بوده است. از طرفی بلوک دیگری از خودرو از بانک تجارت در راه است. اینکه خریداری برای این بلوکها وجود دارد مایه خرسندی بازار بود؛ اما شائبه کنترل قیمت برای معامله بلوکها با توجه به شرایط بازار از قدیم الایام در این بازار وجود داشت و این بار نیز چنین شائبه‌هایی مطرح شده است که نه می‌توان تایید و نه تکذیب کرد.

به هر حال وقتی بازار منفی است این نوع شائبه‌ها بیشتر به خطور می‌رسد. اما مهمتر از خبر این بلوک، خبر آزادسازی وثیقه خودرو و خساپا را نیز داشتیم که گمانه نسبت به انجام تودلی‌ها را بار دیگر پررنگ کرده است.

هر چند هنوز بازار ارزشی برای این اخبار قائل نیست چرا که در سال گذشته بارها با خبر تودلی‌ها از بازار و سهامداران نوسان گرفته شد. به هر حال گمانه‌هایی از حذف ارز ترجیحی در برنامه هفتم نیز به گوش می‌رسد که می‌تواند بازار را متحول کند. ابهامات همچنان با بازار باقی خواهد ماند تا تکلیف بازار مشخص شود.
 
https://asr8.ir/vdcj.8etfuqemasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین