شاخص کل بورس امروز (21 تیرماه) اوراق بهادار در انتهای معاملات با کاهش 56 هزار واحدی همراه شد و به سطح ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحدی سال 1399 بازگشت.
عقب گرد بورس به زیر سقف 1399 | شاخص کل 56 هزار واحد افت کرد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 2.93 درصدی به رقم 724 هزار واحدی رسید که فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را اعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 7300 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را وبملت و شستاداشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به شهر و شستا دارسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 1200 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

 بازار امروز باز هم با فشار فروش مواجه شد و منفی به پایان رسید. اما بازار سهام در نیمه دوم حمایت شد و سهام از کف خود فاصله گرفتند. لذا انتظار می‌رود هفته آینده بازار بسیار بهتری داشته باشیم. هفته آینده بازار شلوغی داریم. مجامع به اوج خود می‌رسد؛ گزارشات 3 ماهه به تدریج منتشر خواهد شد و احتمالاً اخباری از عقب نشینی دولت در خصوص مصوبات پتروپالایشی‌ها خواهیم داشت.

این اتفاقات سبب خواهد شد تا قطعاً بازار از این شرایط خارج گردد. انتظار می‌رفت که این اتفاق امروز رخ دهد که متاسفانه فشار عرضه‌ها اجازه این کار را نداد. هر زمان در کف‌های قیمتی حجم و ارزش معاملات افزیش یابد معمولاً فردای آن روز شاهد بهبود بازار هستیم. این اتفاق روز قبل رخ داد و امروز قائدتاً باید بازار بر می‌گشت. اتفاقاً بسیاری از نمادها و گروه‌ها در کف‌های حمایتی مهمی بودند و هستند.

انتظار اینکه این کف‌ها رو به پایین بشکند و روند نزولی قوی جدیدی به وجود بیاید، وجود ندارد. انتقاداتی در خصوص شاخص سازی و سنگین بودن شاخص در ریزش‌ها مطرح است که مساله دیرینه بازار بوده است. به عبارتی در زمان افت بازار، پرتفو افراد افت بیشتری نسبت به شاخص پیدا می‌کند. واقعیت این است که فرمول محاسباتی شاخص به شکلی است که این اتفاق اجتناب ناپذیر است.

سیاستگذار نیز تمایلی به افت شاخص ندارد. بنابراین انتظار می‌روند نهایتاً محدوده حمایتی فوق سنگین شاخص در نقاط 2 میلیونی تا 2 میلیون و 100 هزار واحدی به صورت جدی مانع افت بیشتر شاخص گردد. افتهای اخیر نیز وابستگی زیادی به ابطال یونیتهای صندوق‌ها و خروج PRX‌ها داشت که لاجرم اصلاح بازار را عمیق تر کرد. وقتی بی اعتمادی از بازار رخت ببندد این مسائل اجتناب ناپذیر است.
https://asr8.ir/vdcc.1qia2bqexla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین