به گفته مسئول فنی سامانه خدمات پس از فروش گارانتی، با مراجعه به سامانه جامع خدمات پس از فروش، امکان مشاهده مشخصات تلفن همراه خریداری شده، زمان رجیستر شدن آن و تاریخ انقضای گارانتی تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود.
امکان مشاهده تاریخ انقضای گارانتی تلفن همراه از طریق سامانه جامع خدمات پس از فروش
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در حوزه مبارزه با قاچاق سازمان های متعددی طراحی شده است در صورتی که گلوگاهی جلوی این پدیده گرفته شود. یکی از گلوگاه ها سامانه گارانتی بود. این سامانه به خریدار اطمینان می دهد کالای خریداری شده از سوی او اصل بوده و دارای خدمات پس از فروش معتبر است.

احسان تشکری، مسئول فنی سامانه خدمات پس از فروش گارانتی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، یکی از بسترهای شناسایی کالای قاچاق بحث گارانتی آن است. سال 1399 شاهد آغاز اقدامات اولیه برای ایجاد سامانه جامع خدمات پس از فروش یا گارانتی بودیم. هدف اصلی شکل گیری این سامانه یکپارچه سازی خدمات پس از فروش بوده است.

وی افزود: سامانه های متعددی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز ایجاد شده است اما عمده این سامانه ها مربوط به تجار بوده است اما مخاطبین این سامانه مصرف کنندگان و شرکت های گارانتی کننده هستند. سال 1399 و همزمان با کارهای تحلیل و طراحی سامانه، اصلاح برخی آیین‌نامه‌ها و مقررات نیز در دستور کار قرار گرفت.

مسئول فنی سامانه گارانتی با بیان اینکه در صورتی که طراحی سامانه انجام می‌شد اما اسناد بالادستی وجود نداشت طبیعتاً ضمانت اجرایی نیز برای آن وجود نداشت، گفت: در سال 99و برای شروع از گروه کالای تلفن همراه کار را آغاز کردیم.

وی افزود: پیش از ورود تلفن های همراه سامانه، با اجرای طرح رجیستری قاچاق تقریباً به صفر رسیده بود اما مسئله‌ای که وجود داشت این بود که برخی شرکت های گارانتی کننده اعلام کردند که به طور مثال با یک وارد کننده قرارداد بسته‌اند ولی میزان خرابی و مشکلات کالای وارد شده بیش از رقم متعارفی است که پیش‌بینی کرده بودند.

وی در ادامه گفت: در این بین وارد کننده مواردی نظیر خرابی محموله و مشکلات از مبدا را بهانه می کرده است. به این ترتیب هیچ بستری برای شرکت گارانتی کننده وجود نداشت و ببیند چه تعداد IMEI تلفن همراه بر اساس تعهد او وارد کشور شده و چه تعدادی فعال شده است.

تشکری اظهار کرد: درحال‌حاضر کارتابل شرکت گارانتی کننده در سامانه راه اندازی شده و هر شرکت می تواند ببیند بر اساس تعهدی که داده است چه تعداد گوشی ثبت شده و چه تعداد از آنها رجیستر شده است. ضمن اینکه امکان مشاهده تاریخ شروع گارانتی و پایان هر کدام است تلفن های همراه وارد شده چه زمانی است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح آیین‌نامه خدمات پس از فروش موبایل یکی از مواردی بود که انجام شد، براساس این اصلاحات، گارانتی موبایل از لحظه رجیستر شدن آن آغاز خواهد شد، گفت: تحت این شرایط خریدار دیگر نیازی به نگهداری کارت گارانتی نخواهد داشت، ضمن اینکه در مواردی شرکت های گارانتی کننده نسبت به تقلب های احتمالی و ارائه فاکتور های جعلی معترض بودند که با اعمال سیستمی زمان رجیستر شدن موبایل به عنوان زمان آغاز گارانتی دیگر چنین مشکلی به وجود نمی‌آید.

مسئول فنی سامانه گارانتی با تاکید بر اینکه خریداران می توانند از طریق کد دستوری #06#*، IMEI تلفن همراه خود را مشاهده کنند، گفت: برای گوشی‌های سال 1399 به بعد، وقتی IMEI در سامانه جامع خدمات پس از فروش وارد شود، فرد امکان مشاهده مشخصات تلفن همراه خریداری شده و زمان رجیستر شدن آن را خواهد داشت.

همچنین تاریخ انقضای گارانتی تلفن همراه نیز قابل مشاهده خواهد بود. مدت اعتبار گارانتی از زمان رجیستر شدن تلفن همراه محاسبه خواهد شد. در کنار این موارد شرح تعهدات گارانتی در این بخش قابل مشاهده است.

وی گفت: از جمله شرایط این است که چنانچه خریدار در کمتر از 90 روز به شرکت‌گارانتی کننده مراجعه کند و دستگاه دارای عیب ذاتی باشد، مشمول شرایط تعویض خواهد شد. امکان شناخت شرکت گارانتی کننده و نوع کالاهایی که این شرکت گارانتی می‌کند نیز وجود خواهد داشت.
 
https://asr8.ir/vdcj.te8fuqeiosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین