مدیرعامل شرکت لیوژن فارمد بیان کرد: شرکت دانش‌بنیان لیوژن فارمد، حدود 70 درصد خدمات کنترل کیفی شرکت‌های داروسازی و سازمان‌های ذی‌ربط مثل سازمان غذا دارو را تأمین می کند
تأمین 70 درصد خدمات کنترل کیفی داروسازها توسط «لیوژن فارمد»
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، شرکت دانش‌بنیان لیوژن فارمد که در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر است؛ تجهیزات، خدمات آزمایشگاهی، پژوهشی و کنترل کیفی را ارائه داده و انواع کیت‌های حوزه بیوتکنولوژی برای ارائه به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، مصرف دانشجویان و اعضای هیئت علمی، مراکز تحقیقاتی، شرکتها و موسسات خصوصی و دولتی را تولید می‌کند.

این شرکت بسیاری از خدمات کنترل کیفیت داروهای بیوتکنولوژی و دیگر خدمات پیشرفته آزمایشگاهی را بر مبنای اصول GLP به شرکت های دارویی و محققان حوزه زیست فناوری ایران ارائه می‌دهد.

شتاب‌دهندگی و START UP STUDIO از دیگر فعالیت‌های این شرکت برای پژوهشگران داخلی است و در حوزه خدمات بین‌الملل نیز انواع خدمات طیف‌سنجی جرمی را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

توانمندی تولید کیت تشخیص مولکولی کووید 19

امین فاضل با اشاره به فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید انواع کیت‌های بیولوژی مولکولی، کیت‌های تشخیصی ویروسی، پنل‌های تشخیص سرطان و انواع بیماری‌های قارچی، درباره عناوین محصولات و تولیدات این شرکت، اظهار کرد: کیت‌های HCD Detection، HCD Extraction ، DNA Extraction، RNA Extraction، Enzyme (Taq Polymerase - Reverse Transcriptase – T4 Ligase) و   از مهم‌ترین محصولات و تولیدات این شرکت دانش‌بنیان هستند.
 
وی با تأکید بر تولید کیت‌های تعیین مقدار DNA سلول‌های متداول مورد استفاده برای تولید پروتئین‌های نوترکیب که باعث کاهش هزینه‌های شرکت‌های تولید کننده زیست داروها شده است. بیان کرد: کیت‌های تعیین مقدار DNA سلول میزبان تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان شامل رده‌های سلولی CHO، BHK، SP2/0،  باکتری Escherichia coli، مخمر Pichia pastoris و رده‌های سلولی حشرات
 (SF9 Hi5)است.
 
فاضل ضمن اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان ‌تنها شرکت تولید کننده پرایمر و پروب در ایران است، بیان کرد:کیت‌های تشخیص مایکوپلاسما به روش qPCR و کیت تشخیص مولکولی کووید 19 از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.
 
 مدیرعامل شرکت لیوژن فارمد افزود: این شرکت دانش بنیان دارای گواهی های ISO13485:2016-ISO ،9001:2015- ISO17025:2017 و مجوز GLP سازمان غذا و دارو است.
 
وی ضمن اشاره به صادرات محصولات و تولیدات این شرکت به خارج از کشور گفت: تولیدات این شرکت دانش بنیان به کشورهای ارمنستان و عراق صادر می شوند و این کشورها خریدار محصولاتی از جمله CHO Extraction ، Ladder، Agarose و DNA Extraction هستند.
 
اشتغال‌زایی 80نفره در شرکت دانش‌بنیان لیوژن فارمد
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص میزان اشتغالزایی ایجاد شده توسط این مجموعه، گفت: درحال حاضر 80 نفر با میانگین سنی 30 سال و با میزان تحصیلات فوق لیسانس در شرکت لیوژن فارمد فعالیت دارند.

 
https://asr8.ir/vdcb.ab8urhb8aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین