مدیر عامل شرکت دانش پژوهان صنعت نانو بیان کرد: تصفیه آب آشامیدنی در شرایط بحرانی با تکنولوژی تصفیه نانو شرکت «دانش پژوهان صنعت نانو» به سفارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اجرایی شد.
رونمایی از فیلترهای تصفیه آب در شرایط بحرانی توسط «دانش‌پژوهان صنعت نانو»
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، علی اکبر بابالو با بیان اینکه پکیج تصفیه آب آشامیدنی در شرایط بحرانی می‌تواند با استفاده از فناوری تصفیه غشایی، امکان تأمین آب آشامیدنی از منابع در دسترس آب از قبیل دریاچه، رودخانه و چاه‌های کم عمق را فراهم ‌‌کند، اظهار کرد: از مزایای فنی این محصول، تأمین کدورت کمتر از NTU 1 (حد مجاز کدورت آب آشامیدنی NTU 5 است)، حمل و راه‌اندازی ساده محصول و حذف ۱۰۰ درصد بار میکروبی و انواع ویروس‌ها است.

وی با اشاره به اینکه، این شرکت در زمینه تولید غشاهای نانو ساختار سرامیکی فعالیت می‌کند، بیان کرد: غشاهای سرامیکی استفاده شده در این پکیج‌ها، قابلیت حذف ذرات بزرگتر از 100 نانومتر را دارد و از این طریق بار میکروبی، میکرو اورگانسیم‌ها و انواع ویروس‌ها توسط این غشاها جداسازی می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت دانش پژوهان صنعت نانو ادامه داد: این پروژه از شیوع بیماری‌ها در زمان بروز شرایط بحرانی جلوگیری کرده و موضوع تأمین آب سالم و در دسترس قرار دادن آن برای عموم در هنگام مواجه با شرایط بحرانی، را مسیر می‌سازد تا باعث بروز بیماری‌های ناشی از استفاده از آب آلوده و شکل گرفتن یک بحران جدید دیگر نشود.

 وی بیان کرد: برای استفاده از آن در مصارف خانگی، نیازی به انرژی برق نیست، به‌طوری که امکان استفاده از آن با فشار آب فراهم شده است.
 
بابالو ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، نداشتن مخزن آب، قیمت پایین و مقرون به صرفه و عدم نیاز به تعویض فیلتر است.

تصفیه 80 درصد آب مصرفی صنایع با فیلتر سرامیکی

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه با این تکنولوزی تهیه آب کشاورزی در شرایط بحرانی نیز فراهم می‌شود، تصریح کرد: در این پروژه برای نخستین بار در کشور با استفاده از غشا (فیلتر) سرامیکی نانو ساختار برای تصفیه آب و پساب صنعتی که توسط این شرکت دانش‌بنیان ساخته شده، می‌توان 80 درصد آب مصرفی را برای کشاورزی و صنایع، تصفیه کرد.
 
بومی‌سازی 80 درصدی

بابالو با اعلام اینکه این فناوری تنها در کشورهای آلمان، دانمارک، آمریکا، چین و ایران وجو دارد که روش تولید غشای سرامیکی در ایران منحصر به فرد است، ادامه داد: بیش از 80 درصد قطعات دستگاه تصفیه آب و پساب، همچون غشا، شاسی، مخازن و اتصالات، ساخت متخصصان داخلی است و نزدیک به 20 درصد از قطعات وارداتی است. 
https://asr8.ir/vdch.inzt23nziftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین