سرای ایرانی بنا بود اولین شعبه خود در شرق کشور را در شاندیز برپا کند اما چالشهای مختلف باعث انصرافش ازین تصمیم شد.
دردسرهای سرای ایرانی برای حضور در مشهد
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، سرای ایرانی بزرگترین فروشگاه لوازم خانگی کشور است که تاکنون توانسته شعب خود را در شهرهای مختلف فعال کند. این مجموعه از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده و هدفش این بوده که از تولید داخلی حمایت و واسطه‌ها را حذف کند.
 سرای ایرانی که خود را هایپر مارکت تخصصی تهیه جهیزیه معرفی کرده، ‌انواع لوازم خانگی را عرضه می‌کند. در حال حاضر سه سرای ایرانی در کشور فعال است. اولین آن در قم و دومی در اصفهان است و سومی هم در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.
این مجموعه مدعی است که با نوآوری در فراهم کردن شرایط متنوع خرید اقساطی و ارسال رایگان کالا به سراسر کشور، پایه‌گذار سبک جدیدی از مشتری‌مداری است.
ارزان فروشی، خرید قسطی و تخفیفهای مختلف ارکان اصلی تبلیغات مجموعه هستند.
راه اندازی شعبه فروشگاههای سرای ایرانی یا شهر لوازم خانگی در شهرهای مختلف تبعات زیادی بر بازار خرده فروشی داشته است و باعث اعتراض کسبه و بازاریان آن شهرها گردیده بود.
شورای رقابت قبلا اعلام کرده بود که سرای ایرانی، موجب اخلال در رقابت شده است و باید نسبت به وضعیتی که دارد تعیین تکلیف شود. از همین رو این شورا، نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی ارسال کرد تا به صورت تخصصی‌تر موضوع انحصار سرای ایرانی مورد بررسی قرار گیرد.
در همین رابطه، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی پیش ازین اعلام کرده بود: من کاسب و فعال اقتصادی در کسب روزانه‌ام مانده‌ام ‌و تمام فعالان صنفی لوازم خانگی نیز چنین مشکلی دارند و نمی‌توانند درآمدزایی داشته باشند چرا که قیمت لوازم خانگی بالاست و خبری هم از وام لوازم خانگی نیست.
وی ادامه داد: تا زمانی‌که یک مجموعه پول هنگفت نداشته باشد، نمی‌تواند این‌گونه شکل بگیرد و صحبت از فروش قسطی کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: فعالیت‌ در هر صنفی باید بر اساس شرایط مساوی باشد. چگونه مجموع واحدهای صنفی لوازم خانگی نمی‌توانند هر روز در صداوسیما تبلیغات بدهند و صحبت از فروش قسطی کنند اما یک مجموعه به راحتی چنین کاری را انجام می‌دهد. لذا باید مشخص شود که سرای ایرانی با چه بنیه مالی و با چه حمایتی می‌تواند لوازم خانگی به فروش برساند.
وی گفت: سرای ایرانی صحبت از تضمین کیفیت و قیمت می‌کند، آیا تاکنون واحدهای صنفی چنین کاری را انجام نمی‌دادند؟ این‌گونه تبلیغات به کسب و کار واحدهای صنفی صدمه می‌زند. لذا ضرورت دارد که جلوی تبلیغات سوء گرفته شود. تمام واحدهای صنفی که در امین حضور و سایر نقاط کشور در حال فعالیت هستند، ‌تلاش می‌کنند که کالای کیفی و با قیمت مناسب را به مردم عرضه کنند.
از مدتی قبل در گروههای سهامداری پدیده اعلام شده هایپر مارکت بزرگ پدیده بزودی در اختیار مجموعه سرای ایرانی قرار می گیرد. حال که این هایپر مارکت آماده تخلیه و تحویل گردیده است بنظر می رسد با اعتراض کسبه و بازاریان مشهد، سرای ایرانی مجوز لازم برای ورود به شاندیز را دریافت نکرده است.
باید دید سرای ایرانی که اولین شعبه خود را در شهر قم راه اندازی کرده بود خواهد توانست بر چالشهای حضور در بازار مشهد فائق آید یا قید حضور در مشهد را خواهد زد.
https://asr8.ir/vdcj.yexfuqehisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین