به تازگی و با وقوع حادثه برای یک دستگاه خودرو ام وی ام ایکس۵۵ پرو، تمام نگاه ها به سمت مدیران خودرو و سازمان های نظارتی رفته است. اگر چه در ابتدا این سوال به وجود می آید که تفاوت این حادثه با سایر حوادث چیست که انقدر مهم شده؟
امنیت ایکس ۵۵ پرو زیر سوال رفت؟ MVM کار دست خودش داد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت،اخیرا یک فیلم از شکسته شدن اکسل عقب یک دستگاه خودرو ام وی ام ایکس۵۵ پرو که در مسیر کاشان - اصفهان در حال حرکت بود، در فضای مجازی منتشر شده است. برای درک ساده تر، باید بگوییم که این خودرو مثل سایر خودروهای دیگر در حال حرکت بود که ناگهان بدون برخورد با چیزی، اکسل عقب آن از بیخ کنده و باعث واژگونی خودروی مذکور شد. مسلما، این اولین ام وی ام ایکس۵۵ پرو نیست که دچار سانحه شده اما طرز وقوع حادثه پیش آمده برای خودرویی که اخیرا ویدیوی آن وایرال شده حائز اهمیت است. چرا که هم اکنون صدها دستگاه از این خودرو در حال تردد در معابر کشور هستند و مشخص نیست که در چه زمان و شرایطی اکسل آن ها خواهد شکست و مالکین را متحمل خسارات مالی و حتی جانی خواهد کرد. 

در این میان، اولین و ابتدایی ترین سوالی که پیش می آید، این است که آیا قطعات مختلف خودروهای برند MVM در زمان انجام سرویس های ادواری بازدید نمی شود؟ 
البته باید این نکته را هم درنظر داشت که مشکل شکستن اکسل عقب محصولات این برند، تبدیل به یک اپیدمی شده و حتی در آفریقا و روسیه نیز مشابه چنین حادثه ای رخ داده است. 

تا این لحظه، MVM هیچ واکنش درستی به این موضوع نداده است. اگر چه این برند وعده داده که به زودی و جهت فراخوان، با مالکین ایکس۵۵ پرو تماس خواهد گرفت. 
البته انتظار می رود که نهادها و سازمان های ذیربط، اعم از پلیس راهور، وزارت صمت و سازمان بازرسی کل کشور به موضوع حادثه پیش آمده برای خودرو ایکس۵۵ پرو در جاده کاشان - اصفهان ورود کرده و مضاف بر آن، برند مربوطه را موظف به فراخوان فوری خودروی مذکور و لغو فروش آن تا پس از رفع مشکل نمایند. 

*سیاست گذاری های شکست خورده MVM*
همانطور که می دانید، اکنون شرکت مدیران خودرو محصولاتش را با دو برند ام وی ام، فونیکس به بازار ایران عرضه می کند و اکستریم نیز به زودی به جمع این دو برند در بازار ایران خواهد پیوست. 

علیرغم این که محصولات تقسیم شده بین این سه برند همگی متعلق به یک خودروساز هستند، اما سیاست گذاری و برندینگ غلط سبب شده تا محصولات MVM به نسبت فونیکس از اقبال کمتری در بازار برخوردار باشند. اقبال کمتر به این تفسیر که کمتر کسی پس از خرید محصولات MVM حاضر است تا لوگوی این برند را کماکان روی خودروی خود ببیند و بعضا برخی از افراد لوگوی فونیکس را به MVM ترجیح می دهند.

چنین چیزی نشان دهنده این است که MVM در سیاست گذاری و برندینگ شکست خورده و بخش زیادی از مشتریان حتی حاضر به حفظ لوگوی سه حرفی این برند روی خودرو خود نیستند. اما حالا نیز با وقوع چنین حادثه مهلکی که مستقیما با جان و مال انسان ها سر و کار دارد، بیش از پیش از اقبال این برند در بازار کشور کاسته خواهد شد، به حدی که مدیران خودرو مجبور شود سیاست گذاری MVM را از نو نوشته یا آن را با دیگر زیر برندهایش ادغام کند.
 
https://asr8.ir/vdcd.n0o2yt0jfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین