شاخص کل بورس امروز (نهم مهرماه) با کاهش 17 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 67 هزار واحدی رسید.
بورس در سراشیبی سقوط | افت 17 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 0.68 درصدی به رقم 710 هزار واحدی رسید که فولاد و پارسان بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 4700 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را حفارس و ذوب داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به حفارس و ثشاهد رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 430 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

بازار باز هم مطابق پیش بینی ها پیش نرفت و امروز از دیروز نیز منفی‌تر پیش رفت. ارزش معاملات و خرید حقوقی از حقیقی نسبت به روز قبل بیشتر بود. بسیاری از نمادها و گروه ها به محدوده های حمایتی خوبی رسیده بودند که خرید آنها بخصوص در منفی ها توجیه داشت؛ لذا افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار امروز را از منظر می‌توان در نظر گرفت.

این جذابیت به خصوص از جانب حقوقی‌ها برای خرید وجود داشت. در بازار امروز سرانجام پذیره نویسی شگسترح به پایان رسید و می‌توان بخشی از فشار عرضه‌ها در بازار امروز را نیز همانند دیروز به این پذیره‌نویسی منتسب کرد؛ چرا که این پذیره نویسی نسبتاً جذاب 2 همت نقدینگی از بازار جذب می‌کرد.

امروز باز هم اخباری غیررسمی از عدم افزایش قیمت خودروها مخابره شد که تشدید جو منفی خصوصاً در خودروسازان منجر شد که به کلیت بازار سرایت کرد. برخی گزارشات در این گروه نظیر گزارش خاور نیز نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند.

هر چند کلیت ماهانه ها بد نبود اما این گزارشات عمدتاً تحت تاثیر رکود اقتصادی و قطعی برق قرار داشت. به هر حال درحال حاضر درایور اصلی رشد تورمی بازار نرخ ارز است و تا زمانی که نرخ ارز کنترل شود نمی توان انتظار رشدهای قابل توجهی را از بازار داشت. در پیش بودن انتخابات ممکن است دلیلی مبنی بر کنترل تورم و کنترل نرخ ارز باشد.
 
https://asr8.ir/vdce.n8ebjh8zx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین