افزایش قیمت محصولات سایپا دیزل؛

چوب گرانی این‌بار بر سر ماشین‌های سنگین

خودروهای سنگین و نیمه سنگین قصد عقب ماندن از واگن‌های قطار افزایش قیمت‌ را ندارند و با گذشت تنها چند روز پس از افزایش قیمت خودروهای سواری باید منتظر افزایش قیمت خودروهای سنگین هم باشیم.
چوب گرانی این‌بار بر سر ماشین‌های سنگین
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، هیات مدیره شرکت «سایپا دیزل» با افزایش قیمت محصولات این شرکت موافقت کرده است.
بر این اساس خودروهای کامیون سنگین و کامیونت این شرکت به طور متوسط با افزایش 13 تا 14 درصدی قیمت همراه خواهند شد.
«سایپا دیزل»، یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین است که در سال ۱۳۸۱ بیش از ۹0 درصد از سهم بازار در بخش کامیون‌های کشنده سنگین را، در بازار ایران در اختیار داشت.
این شرکت بزرگ خودرو سازی شرکای تجاری معروفی چون ولوو تراکس، رنو تراکس، دانگ فنگ، یوتانگ و فوتون موتور داشته و در حال حاضر محصولاتی چون كاميون كشنده  FH ولوو، کامیون كشنده ولوو  FM460، کامیون کشنده کاوه KT420، کامیون کشنده دانگ فنگ KX480، کامیون کمپرسی ولوو  FMX460، کامیون کمپرسی کاوه KD420 6x4، کامیون باري ولوو  FM460 و کامیونت باری فوتون(الوند) را به بازار عرضه می‌کند.
سایپا دیزل در سال گذشته از محل فروش محصولات کشنده KX خود بیش از 2.6 هزار میلیارد تومان (همت) درآمد داشته و تاکید کرده است تاثیر این مصوبه در 6 ماه دوم سال بر قیمت محصولات این شرکت نشان داده خواهد شد.
متوسط قیمت محصولات شرکت «سایپا دیزل» در قسمت کامیونت به 1 میلیارد و 541 میلیون تومان خواهد رسید که این مقدار نسبت به قیمت سال پیش خود یعنی 1 میلیارد و 286 میلیون تومان، تقریبا 13 درصد افزایش دارد.
در بخش کامیون سنگین قیمت محصولات به صورت میانگین به 4 میلیارد و 746 میلیون تومان خواهد رسید که این مقدار نسبت به قیمت سال پیش خود یعنی 4 میلیارد و 150 میلیون تومان، تقریبا 14درصد افزایش دارد.
البته این نرخ‌ها مبلغ پایه خودرو بوده و  بدون احتساب مالیات، ارزش افزوده و سایر اضافات قانونی است که طبیعتا این مبالغ در زمان صدور فاکتور لحاظ خواهد شد.
افزایش قیمت‌ها در این حوزه از خودروسازی نشان می‌دهد انگار نباید به وعده برخی مسولان در جهت کنترل قیمت‌ها زیادی امیدوار بود.
 
 
 
 
https://asr8.ir/vdcakynu149n6.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین