رئیس اتحادیه بارفروشان تهران خبر از افت 30 درصدی قیمت میوه‌ از خردادماه داد.
افت 30 درصدی قیمت میوه از خردادماه
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، مصطفی دارایی‌نژاد درباره افزایش قیمت میوه اظهار کرد: خرده‌فروشان باید طبق تعرفه، 35 درصد افزایش قیمت را طبق فاکتور بر میوه اضافه کرده و به فروش برسانند اما هزینه دستمزد کارگر، کرایه حمل، سبد، کاغذ و صنایع تبدیلی افزایش داشته و به بیش از 100 درصد رسیده است. به طوری که میانگین چینش هر کیلو میوه در حدود 25 تا 30 هزار تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به گرانی موز در روزهای اخیر می‌افزاید: موز به علت تعطیلات یک هفته‌ای عید فطر در کشورهای مسلمان بالا رفت. موز از اکوادور به امارات و از این کشور به ایران وارد می‌شود اما به علت تعطیلات عید فطر واردات انجام نگرفت و به همین علت قیمت این میوه به بیش از 100 هزار تومان در هر کیلو رسید.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: از هفته گذشته موز سبز از اکوادور، هند، فیلیپین و پاکستان به ایران وارد شده است به طوری که قیمت موز اکوادوری درجه یک کیلویی 70 هزار تومان، موز هندی 60 تا 65 هزار تومان و موز فیلیپینی 66 هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسد.

دارایی‌نژاد اضافه کرد: به غیر از هندوانه در سایر میوه‌ها با افت 30 درصدی قیمت مواجه شده‌ایم. زردآلو کیلویی 120 تا 160 هزار تومان بود که امروز به 50 تا 80 هزار تومان، گوجه سبز 20 تا 70 هزار تومان، توت فرنگی دلند 70 هزار تومان و توت فرنگی بهمنی 80 تا 90 هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسند.

وی با تأیید اینکه بعضی از خرده‌فروشان میوه را با بیش از 100 درصد سود به فروش می‌رسانند، گفت: اگر مغازه‌دار طبق فاکتور درصد مصوب سود خود را اعمال کند و به فروش برساند، مشتریان بیشتر از میادین به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه از نیمه اول خردادماه قیمت میوه کاهش پیدا می‌کند، گفت: از دهم خردادماه گیلاس، آلبالو و هلو عرضه می‌شوند و افت حدود 30 درصدی در قیمت میوه‌ها را شاهد خواهیم بود. امسال تولیدات سردرختی زیاد و دو برابر سال‌های قبل هستند. گرمای هوا و تولید زیاد دو عامل مهم در افت قیمت میوه هستند.

دارایی‌نژاد افزود: در این شرایط اگر میوه صادر نشود، کشاورزان متضرر خواهند شد بنابراین باید تمهیداتی برای جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان برای کشاورزان سنجیده شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح می‌کند: بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در بازار حضور دارند و بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند و تخلف‌کنندگان نیز به تعزیرات معرفی می‌شوند.
https://asr8.ir/vdcakena149ni.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما