استارتاپ خبر

کمبود محتوای فاخر به زبان فارسی، چالش پنهان کسب‌و کارها در فضای مجازی است

محتوای تولیدی‌و غیرتکراری برای‌رشد کسب‌و کارها در فضای مجازی یک نیاز مبرم است‌ نکته‌ای که کمبود این‌ دست از محتوا،چالشی پنهان‌برای آسیب به کسب‌و‌کارهاست

مونا دژبان بنیان‌گذار استارتاپ واژه‌بان در گفت‌و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم، اظهار کرد: اگر اینترنت را به عنوان مرجعی برای دانش عمومی در نظر بگیریم، محتوای دستِ اول زیادی به زبان فارسی نداریم و رفع این نیازمندی منجر به ترجمه از سایر منابع می‌شود.

وی تولید فعلی دانش به زبان فارسی را پاسخگوی نیاز کسب‌و کارها ندانسته و بیان کرد: برخی از کسب‌و کارها برای صرفه‌جویی اقتصادی و برخی دیگر به علت عدم دانش کافی به بازنویسی غیر تخصصی و یا استفاده از محتوای تکراری مبادرت می‌ورزند که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به کسب‌و کار آنان وارد می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای منحصر به‌فرد برای رشد کسب‌و کارها در فضای مجازی اظهار کرد: مطالعه منابع خارجی در کنار محتوای فارسی و تألیف محتوای جدید و موردنیاز مخاطب، کلید موفقیت در این زمینه است.
مجموعه‌های دارای دغدغه بازاریابی محتوایی که به شکل تخصصی به تولید محتوا می‌نگرند، اولین ایده را برای تشکیل استارتاپ واژه‌بان در ذهن این بانوی کارآفرین به وجود آورد.

دژبان در مورد تشکیل استارتاپ واژه‌بان بیان کرد: برای شکل گیری استارتاپ واژه‌بان این دغدغه را داشتم که گروهی متشکل از تخصص‌های لازم در زمینه تهیه محتوای متنی را جمع آوری کنم.

مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد
تخصص‌ گرایی، مهم‌ترین عامل موفقیت تیم‌های تولید محتوای دیجیتال است

وی تشکیل تیمی که بتواند تولید تمام بخش‌های محتوای متنی شامل نگارش، ویراستاری، رعایت خط فکری برند و  بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو را پوشش دهد، علت اصلی شکل‌گیری این استارتاپ خواند.

وی تشکیل و توسعه تیمی‌هدفمند در این رابطه را در دستور کار خود قرار داده و بیان کرد: چنین تیمی بایستی دارای مدیر محتوای متخصص، کارشناس سئوی ماهر و نویسندگانی توانمند باشد.

مونا دژبان بنیان‌گذار استارتاپ واژه‌بان در مورد سایر مشخصات افراد متخصص در یک تیم  تولید محتوا اظهار کرد:  تسلط به زبان فارسی و توانمندی نگارش و ویرایش از مهم‌ترین مشخصات افراد شاغل در این‌گونه تیم‌هاست تا خروجی متفاوت و منحصر به فردی داشته باشند.

وی افرود: البته دانش ترجمه و درک مطلب و جستجوی قوی در محتوای فارسی و انگلیسی از دیگر مشخصات ویژه این افراد است تا محتوای سئو محور و مناسب وب تهیه شود.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
متخصصان محتوا، نیاز امروز جامعه کسب‌و کارهای مجازی

بنیان‌گذار استارتاپ واژه‌بان در مورد دغدغه امروز تیم‌های تولید محتوا و عدم توجه تخصصی در این زمینه اظهار کرد: برخی از مجموعه‌هایی که نیازمند تولید محتوا هستند، ترجیح می‌دهند که افرادی را به این منظور استخدام کنند که با توجه به هزینه‌های پیش‌رو و سرعت عمل افراد، محتوای تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

دژبان به تعرفه پایین در حوزه تولید محتوای متنی نسبت به سایر حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ اشاره کرده و گفت: در صورتی‌که پروژه‌های محتوایی برون سپاری شوند علاوه بر کاهش هزینه، کارآفرینی لازم برای تیم‌ها تولید محتوا نیز به وجود خواهد آمد لذا همیشه به شکلی عمل کرده‌ایم که تیم تولید محتوای مجموعه‌های مختلف البته خارج از مجموعه آن‌ها باشیم.

این بانوی کارآفرین که تولید محتوای فاخر را سرلوحه کار خود قرار داده، اظهار کرد: هیچ‌گاه در فکر تولید انبوه نبوده‌ایم و هدف خود را برای تولید محتوای مناسب در جهت رشد سفارش‌دهندگان، قرار داده‌ایم.

دژبان به کاهش تعرفه‌های تولید محتوا توسط برخی از مجموعه‌های مشابه اشاره کرد که به عنوان مزیت‌ رقابتی ناسالم قرار می‌گیرد و در این‌باره تصریح کرد: به دلیل اینکه درآمد اصلی برخی از این تیم‌ها در زمینه تولید محتوای ویدیویی و گرافیکی است لذا با کاهش تعرفه‌های تولید محتوای متنی علاوه بر رقابتی ناسالم، باعث کاهش کیفیت این نوع از محتوا نیز می‌شوند.

مطالعه بیشتر…
انتشار فــراخــوان پــذیـرش تیم‌ها و فـریـلـنـســرهای حوزه محتوای دیجیتال

وی حاصل دیگر این رقابت ناسالم را پیداش افراد غیر متخصص اعلام کرده و بیان کرد: برخی از افرادی که تمایل به همکاری با واژه بان هستند دارای رزومه‌های همکاری با چنین مجموعه‌هایی هستند و بررسی فعالیت‌ آنان نشان می‌دهد که حتی به اصول اولیه کپی رایتینگ هم آشنایی ندارند و این مهم‌ترین آسیب این‌گونه رقابت‌های ناسالم در زمینه تولید محتواست.

این بانوی کارآفرین با تأکید بر ساختار حرفه‌ای تولید محتوای متنی با استفاده از افراد متخصص تصریح کرد: برخی تیم‌های تولید محتوا با تکیه برای تخصص‌های فنی طراحی سایت و سئو شروع به فعالیت در این زمینه می‌کنند در حالی‌که این حوزه محتوایی دارای تخصص‌های شبکه‌ای و تیمی است که در تولید محتوای فاخر نقش به‌سزایی دارد و سفارش‌دهندگان محتوایی باید به این موضوع دقت زیادی بکنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *