استارتاپ خبر

کاربرپذیری، چالش توسعه‌ اپلیکیشن‌های بازی ایرانی است

کاربرپذیری چالشی روزافزون برای محبوبیت و توسعه‌ اپلیکیشن‌های بازی در بین مخاطبان است.

سید ابوالفضل شرافت ‌هم‌بنیانگذار و مدیر استارتاپ بازیاتو در گفت‌و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم اظهار داشت: بروز برخی از مشکلات فنی و تجربه‌ کاربری نامطلوب باعث بروز هزینه‌هایی برای برخی از توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌شود که برای رفع ‌آن‌ها و جلب اعتماد دوباره مخاطبان، صدمات مالی جبران‌ناپذیری به آنان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از متخصصان فنی و گیمر‌های توانمند و به کارگیری آنان در فرآیندی تحلیل‌و بررسی علمی می‌تواند به ارائه محصولی با کیفیت و محبوب نقش به‌سزایی داشته باشد.

شرافت کمک به معرفی و افزایش کیفیت فنی و کاربرپذیری بازی‌های موبایلی را علت اصلی شکل‌گیری این استارت خواند.

هم‌بنیانگذار بازیاتو زمانی فعالیت استارتاپ بازیاتو را شروع کرد که بازی‌های کامیپوتری و کنسولی در کانون توجه بودند و افراد زیادی تمایل به استفاده از بازی‌های موبایلی نداشتند، او در این مورد اظهار کرد: توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی و همچنین مستقل نیازمند به یک رسانه برای معرفی شدن به مخاطبانی بودند که در پی آنان هستند، اما آشنایی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: بازیاتو در گام اول به یک رسانه بزرگ برای تحلیل و معرفی این بازی‌ها تبدیل شد تا نیاز افرادی که به دنبال بازی‌های جذاب و منحصر به فرد هستند را برآورده کند و در ادامه برای افزایش کیفیت محتوای سایت و همچنین بازی‌ها به سراغ ایدۀ تازه‌تری رفت.

شرافت عامل افزایش کیفیت محتوای سایت را شروعی برای افزایش کیفیت بازی‌های می‌داند و در ادامه فعالیت‌های این استارتاپ را با تست‌و بررسی تخصصی بازی‌ها توسعه می‌‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۴ساله مجموعه بازیاتو بیان کرد: تولید محتوای آموزشی، بررسی‌و تحلیل بازی‌ها و مقالات ویژه را برای معرفی بیشتر بازی‌ها در دستور کار خود قرار دادیم چون اهداف و نتایج مطلوبی که سازندگان بازی‌های موبایلی از این طریق می‌توانند به آن‌ها دست یابند، نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری است و بازیاتو تلاش می‌کند با تحلیل و معرفی بازی‌های با کیفیت آنان را هر چه بیشتر با این مزایا آشنا سازد.

‌هم‌بنیانگذار بازیاتو با اشاره به بررسی فنی‌و تخصصی بازی‌ها در این استارتاپ، توضیح داد: تست فنی و تجربۀ کاربری بازی‌ها در بستر‌های هدف لانچ و در ۹مرحله تخصصی مورد بررسی‌و تحلیل دقیق قرار گرفته و نتایج به شکل مستند به توسعه‌دهندگان اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: بازی‌های توسط متخصصان فنی و گیمر‌های مورد بررسی قرار می‌گیرد و آزمون‌های امنیتی، فنی و کاربرپذیری پشت سر گذاشته‌ می‌شود.

وی افزود: در پایان کار نقاط ضعف‌و قوت امتیازدهی شده و نتایج به صورت مکتوب و مستندسازی شده به توسعه دهنده ارائه داده می‌شود.

شرافت به همکاری محصولات توسعه‌دهندگان نام ‌آشنایی همچون شهرزاد،فندوق، نبرد فرامانروایان و سبقت اشاره می‌کند که از جمله سازندگان بازی‌های موبایلی بوده‌اند که با بازیاتو همکاری داشته‌اند.

مدیر و هم‌بنیانگذار بازیاتو تهیه یک پلتفرم به این منظور را در دستور کار دارد تا بازی‌سازها با بیشترین بهره‌وری در کمترین زمان به نتایج موردنظر برسند و موارد یاد شده را از این استارتاپ دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *