استارتاپ محتوای دیجیتال خبر بازی

چگونه گیمیفیکیشن باعث دگرگونی سازمان‌ها و کسب‌و کارها می‌شود؟

نقش گیمیفیکیشن در تمامی فرآیندهای یک سازمان و کسب‌وکار امروزی مورد اثبات قرار گرفته، جریانی که دیر یا زود همه چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

حمیدرضا قره‌جلو، مدیر و بنیان‌گذار استارتاپ هفت خوان در گفت‌و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم، بیان کرد: گیمیفیکشن و بازی، تکنولوژی و سبک زندگی در دنیای آینده را تحت تأثیر زیادی قرار خواهند داد و هم اکنون بخشی عمده‌ای از هوشمندسازی شهرها را این موضوع به خود اختصاص داده است و استارتاپ‌هایی به طور جدی در این زمینه در کشورمان مشغول به فعالیت هستند.

قره‌جلو با اشاره به اینکه اجرای دوره‌های آموزشی معمول در یک سازمان نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی است، بیان کرد: بازی‌های آموزشی علاوه بر اینکه کم هزینه و زود بازده هستند، یادگیری را در فرآیندهای‌ آموزشی تسهیل کرده و تحت تأثیر قرار می‌دهند و با نهادینه‌سازی مفاهیم مورد نظر در ضمیر ناخودآگاه افراد، فرهنگ‌سازی‌های بنیادی را ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: به طور مثال طراحی بازی و گمیفیکیشن در مورد یک چالش سازمانی می‌تواند در بازه زمانی مشخصی، افراد شاغل در آن سازمان را به خود مشغول سازد و پس از مدتی به شکلی نامحسوس با اثرگذاری‌های ثانویه در فرد موردنظر، یک فرهنگ سازمانی مشخص را در بین کارکنان نهادینه شود.

مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد
کارگاه آنلاین دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران استارتاپ‌ها

مدیر استارتاپ هفت خوان با اشاره به اینکه نهادینه شدن استفاده از بازی و گیمیفیکیشن در کسب‌و کارها و فرآیندهای سازمان‌ها نیازمند گذشت زمان است، خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در این‌باره، مخاطبان در خواهند یافت که فرآیندها و سیستم‌های آموزشی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت شهری متحول خواهند شد.

وی افزود:: به طور معمول تفاوتی در مفاهیم بازی و سرگرمی وجود ندارد در حالیکه تفاوت‌های بنیادین این دو موضوع می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات شود.

قره‌جلو تصریح کرد: سرگرمی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور تفریح و فراهم آمدن شرایط نشاط انجام می‌شود در حالی‌که بازی دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آن‌ها رویکرد آموزشی و فرهنگ‌سازی‌های هدف‌مند است.

قره‌جلو با اشاره به اینکه تولید بازی‌های آموزشی را به عنوان هدف راه‌اندازی استارتاپ هفت‌خوان معرفی ‌می‌کند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تولید بازی‌های شخصی‌سازی شده برای کسب‌و کارهای مختلف اهداف خاص آموزشی را دنبال کنیم.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
انتشار فــراخــوان پــذیـرش تیم‌ها و فـریـلـنـســرهای حوزه محتوای دیجیتال

استارتاپ هفت خوان با طراحی یک بازی، سناریو یا فرآیندهایی را برای کسب‌و کاها یا سازمان‌ها تهیه می‌کند تا با انجام بازی، مقاصد آموزشی و ارزش‌های سازمانی دنبال و اهداف موردنظر پیاده سازی شود.

بنیان‌گذار استارتاپ هفت خوان گفت: بر خلاف باور عمومی و حتی تخصصی روانشناسان که بازی را برای کودکان و در نهایت نوجوانان تا سنین ۱۳ سال تعریف کرده‌اند، بازی را برای هر گروه سنی می‌توان تعریف و طراحی کرد.

وی تصریح کرد: در میدان عمل این موضوع را ثابت کرده و به سفارش یکی از سازمان‌ها با ترکیب مدیریت استراتژیک و روانشناسی به تهیه بازی‌های سازمانی رسیده‌ایم که مفاهیمی اساسی را برای کارکنان طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

استارتاپ هفت خوان که در مرکز رشد شرق استان گلستان مستقر است آشنایی محدود با تأثیرات مثبت و سازنده استفاده از بازی‌ها را علت سرمایه‌گذاری‌های محدود در این رابطه بیان کرد و افزود: البته برخی از سازندگان و تولیدکنندگان بازی نقش مهمی در چالش‌های تجاری‌سازی دارند که حضور سرمایه‌گذاران مستقل تنها راه برون رفت از آن است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *