چرا یوز ایرانی ۶۰۰میلیون تومان قیمت دارد؟

خودرو برقی یوز

درباره صحت و سقم اخبار غیررسمی درباره قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی این خودرو مدیر شرکت پاراکس موتورز، حسین زیارتی توضیح می‌دهد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، مدیر شرکت پاراکس موتورز اظهار کرد: با توجه به دست ساز بودن و تعداد محدود تولید یوز در فاز نخست و هزینه بالای تهیه و واردات قطعات گران قیمتی نظیر موتور، درایور و باتری ها از اروپا، قیمت تمام شده خودرو علیرغم میل باطنی دست اندرکاران پروژه طی چند سال اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: برخلاف شایعات مطرح شده، در توسعه یوز از هیچ قطعه بی کیفیت یا ارزان قیمت اعم از چینی و غیر چینی استفاده نشده و تمام قطعات فنی براساس پلت فرم اصلی و OPEN SOURCE رنو توییزی و با استانداردهای اروپایی و مشترک با محصول اصلی رنو انتخاب شده و حتی در خصوص مواردی نظیر جنس کامپوزیتی بدنه و استفاده از چرم در تریم داخلی، یوز به عنوان یک خودرو تولید محدود نسبت به نسخه اصلی رنو توییزی برتری دارد.

زیارتی گفت: متأسفانه در ایران برخلاف کشورهای پیشرفته، تاکنون هیچ گونه مشوق و سوبسیدی برای خریداران خودروهای برقی در نظر گرفته نشده است و از همین رو قیمت یوز را در واقع باید با قیمت بدون سوبسید رنو توییزی در بازار اروپا مقایسه کرد، حال آنکه رنو نیز به دلیل تولید در تیراژ بالا، قابلیت انبوه سازی بسیاری از قطعات را با قیمت کمتری نسبت به قیمت تولید محدود در پروژه یوز دارد.

بنابراین به گفته حسین زیارتی: «یوز در حال حاضر به عنوان یک خودرو چهارچرخ با کاربری میانی (بین خودرو و موتورسیکلت) و به عنوان یک محصول تولید محدود و دست‌ساز به مشتریان عرضه می شود و تمامی این موارد در کنار حساسیت بالا در خصوص کیفیت و استاندارد سازی و عدم ارائه مشوق های مربوطه برای مشتریان، باعث شده تا قیمت نهایی محصول به رقمی فراتر از پیش بینی های اولیه افزایش یابد.

با این حال اعلام قیمت های ۶۰۰ یا حتی ۶۵۰ میلیونی به شکل رسمی صورت نگرفته و از طرف پاراکس موتور نیز تأیید نمی‌شود.

منبع: دیجیاتو

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *