پنج شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱
استارتاپ محتوای دیجیتال

در اولین رویداد تخصصی ولاگری ایران در مشهد تاکید شد:

ولاگری رسانه نوین عصر شبکه های اجتماعی

اولین رویداد تخصصی ولاگری ایران با هدف فراگیری ولاگری با حضور متخصصان حوزه های رسانه های اجتماعی، رشد فردی، بازاریابی و فروش در ولاگ پارک مشهد برگزار شد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، این رویداد با عنوان ولاگ‌تاک با حضور حدود ۱۰۰ نفر از ولاگرهای حوزه های مختلف سبک زندگی، آنباکسینگ، مد و لباس، سرگرمی، رسانه و فروش در محل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک توسط استارتاپ ولاگ پارک مشهد برگزار شد.

محمدرضا اسماعیل زاده مدیر استارتاپ ولاگ پارک مشهد در حاشیه این رویداد گفت: ولاگ تاک اولین رویداد تخصصی است که در حوزه ولاگری در ایران انجام می شود و ازین جهت با توجه به پتانسیلهای بالای شهر مشهد می تواند گام موثری در ارتقای سطح کار حرفه ای در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه ولاگ یا ویدیو بلاگ مهمترین ابزار رسانه ای عصر رسانه های اجتماعی است اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده در سال ۲۰۲۰ روزانه در حدود ۱ میلیارد ساعت ویدئو تنها در یوتیوپ دیده میشود و این به معنای این است که هر نفر در دنیا روزانه ۸ دقیقه زمانش را صرف محتوای ویدئویی می کند که در سوشال مدیا منتشر می شود.

اسماعیل زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه کم کم تمام محتوا ها به سمت مولتی مدیا شدن حرکت می کند و مخاطب وقت خود را صرف خواندن متن های طولانی نمی کند؛ بنابراین ولاگینگ دقیقا پاسخ به نیاز مخاطبی هست که وقت و حوصله ای برای خواندن متن های طولانی ندارد.

مدیر نخستین مرکز تخصصی ولاگری در ایران با بیان اینکه استفاده از رسانه های اجتماعی تصویری فقط مخصوص جوانان نیست، اظهار داشت: تولید مدیا مهمترین ابزار رسانه ای در کشور برای اعتمادسازی و متقاعدسازی مخاطب است و این بدیان معناست که با هر هدفی برای توسعه فعالیتهای کاری می توان از ولاگری ارزش کسب کرد.

چرا انسان‌ها خرید می‌کنند؟

حمید صباغی مدرس حوزه بازاریابی در این مراسم در سخنرانی با موضوع استراتژی محتوا در بلاگری، فرآیند سه مرحله‌ای احساس، منطق و آگاهی را برای تاثیرگذاری بر مخاطبان موثر خواند و اظهار داشت: معرفی جزئیات سودآور برای مخاطبان، ارائه موضوعات آموزشی با هدف معرفی راهکار و یا حل مشکلات مخاطبان بخشی از راهکارهایی است که می‌توانند به تقویت این فرآیند کمک کنند.

وی در مورد توجه به سه دلیل عمده خرید برای تولید محتوای بازاریابی نیز گفت: حفظ و افزایش ثروت، سلامتی و ارتباطات سه عامل و انگیزه مهم برای خرید است که توجه به این حوزه‌ها و تولید محتوای متناسب برای ترغیب و اغنای کاربران می‌تواند به افزایش تعاملات ولاگرها با مخاطبان کمک قابل توجهی کند.

نقش تولید محتوا در موفقیت ولاگرها

رضا گلشنی؛ مدرس فروش این ولاگ‌تاک در رابطه با درآمد‌زایی و فروش از طریق ولاگری با اشاره به اهمیت استفاده از محتوا برای موفقیت ولاگرها، اظهار داشت: تحریک نیروی احساسی مخاطبان از طریق ایجاد یک حس خوب در کنار روایت‌گری که مزیت‌های حال و آینده موضوعات موردنظر ما را بیان می‌کند، می‌تواند یک محتوای اثر‌گذار را توسط ولاگرها تولید کند.

وی در مورد انواع محتوای قابل ارائه توسط ولاگرها در فضای مجازی نیز گفت: توجه به محتوای ترند و جذاب، آموزش مهارت‌ها و رپرتاژ آگهی از مهم‌ترین موضوعات محتوایی است که ولاگرها می‌توانند در مورد آن‌ها محتواهای جذاب و پرطرفدار تولید کنند.

ولاگر موفق از چه مسیری می‌گذرد؟

الیاس فرخ به عنوان مدرس سوشال مدیا در اولین ولاگ‌تاک ایران، طراحی یک شخصیت متمایز برای ولاگرها را از مهم‌ترین عوامل موفقیت آنان عنوان کرد و افزود: متأسفانه تقلید از شخصیت های تکراری و استفاده از ایده‌ها و یا محتوای دیگران که برخی از ولاگرها اقدام به انجام آن می‌کنند، می‌تواند از مهم‌ترین موانع رشد یک ولاگر جوان باشد.

وی در ادامه در مورد گام‌های رسیدن به موقعیت یک ولاگر موفق بیان کرد: تولید محتوای کاربردی و موردنیاز مخاطبان و همچنین موضوعات به‌روز می‌تواند در جلب توجه و در نهایت موفقیت یک ولاگر نقش به‌سزایی داشته باشد.

 

ولاگ پارک، متمایز برای ولاگران

وی با اشاره ‌به موقعیت ممتاز ولاگ پارک در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک به عنوان اولین پارک تولید محتوای کشور بیان کرد: این محل می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف و سرمایه ارزشمند ولاگران باشد تا به افرادی که دارای ایده‌های مناسبی هستند و یا نیازمند کمک‌های لازم برای رشد خود در حوزه ولا‌گری هستند، مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

وی همچنین در مورد افراد حرفه‌ای شاغل در این حوزه نیز گفت: تولید محتوای حرفه‌ای برای این دست از افراد حائز اهمیت است و ولاگ پارک می‌تواند در این رابطه، خدمات متمایز و قابل توجهی را ارائه دهد.

ولاگرها، نیازمند توسعه مهارت‌های فردی

بهاره یاری، مدرس رشد فردی و بهبود روابط عاطفی در مورد مهم‌ترین عوامل رشد فردی یک ولاگر، اظهار داشت: پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و توجه به تقویت آن‌ها اولین اقدام موثر برای رشد مهارت‌های فردی یک ولاگر است.

وی افزود: حتی استفاده از برخی نقاط ضعف به عنوان عوامل کلیدی ورود به عرصه‌های مختلف، می‌تواند در افزایش مهارت‌های فردی یک ولاگر اثر قابل توجهی داشته باشد.

یاری با تشریح استفاده از نمودار swot در توسعه فردی، بیان کرد: تعیین نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدیدها با هدف توسعه فردی، می‌تواند جایگاه و استعدادهای یک ولاگر برای فعالیت در عرصه‌های مختلف را تعیین کند.

وی تصریح کرد: گاهی درونگرایی به عنوان یکی از نقاط ضعف یک فرد شناسایی می‌شود که همین موضوع می‌تواند با توجه به شناخت او از افراد مشابه وی را در عرصه تولید محتوا کاربردی برای چنین افرادی، یاری کند.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
تولید محتوای دیجیتال توسط مخاطبان تسهیل شد

باید و نبایدهای ولاگری

نوید سپیدنام قدیمیترین فودولاگر ایران نیز در این رویداد در مورد شکل صحیح اجرای تبلیغات توسط ولاگر‌ها گفت: تولید محتوای غیرتکراری و مناسب می‌تواند در ایجاد جذابیت‌های لازم در راستای جلب توجه مخاطبان تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی افزود: در این عرصه ممکن است برخی از انتقادات و حتی توهین‌ها باعث دلسردی یک ولاگر شود که نباید به آن‌ها اهمیت داد و انجام کار حرفه‌ای و تخصصی و پرهیز از تقلید و فعالیت‌های غیر حرفه‌ای می‌تواند در مدت زمان معینی یک ولاگر را به رشد لازم برساند.

سپیدنام با بیان اینکه برای موفقیت باید از ورود حوزه‌های زندگی شخصی به عرصه کاری ولاگری و فضای مجازی پرهیز کرد، افزود: تمرکز بر یک حوزه مشخص و شناسایی بازار هدف پس از تحقیقات لازم می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک ولاگر در فضای مجازی باشد.

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *