پنج شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱
اقتصاد دیجیتال فناوری محتوای دیجیتال

برگزاری نمایشگاه الکامپ باز هم به تعویق افتاد

الکامپ

در حالی که پس از تعویق های پی در پی قرار بود بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ در مرداد ماه برگزار شود اما تاریخ این برگزاری باز هم تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم ، ستاد برگزاری الکامپ اعلام کرد در حالی که قرار بود بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ مرداد برگزار شود اما با توجه به اعلام شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران در تاریخ جدید ۱۹ تا ۲۲ آبان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه الکامپ هر ساله با شعار و رویکرد خاصی برگزار می شود، که امسال نیز شعار «پیش به‌سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی» برایش انتخاب شده است.

ستاد اجرایی این نمایشگاه پس از عذرخواهی نسبت به تعویق پیش آمده اعلام کرد کلیه برنامه های جانمایی و اجرایی طبق روال توسط دبیرخانه برگزاری این نمایشگاه انجام می شود.

پیش از این نیز نصر کشور تقارن این نمایشگاه با دهه اول ماه محرم را در تضاد با باورهای مذهبی این صنف دانسته و اعلام کرده بود احتمالاً برگزاری این نمایشگاه در زمان جدید انجام خواهد شد. البته این سازمان پیش از این با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود تاریخ برگزاری الکامپ قطعی بوده و قرار است با رعایت شعائر مذهبی برگزار شود.

از طرفی پس از چهار بار تعویق غیرمنتظره در مورد زمان برپایی نمایشگاه هزینه های سنگینی به شرکت های فناوری اطلاعات تحمیل شده است.

نمایشگه الکامپ چیست و چرا مهم است؟

الکامپ، در سال ۱۳۶۹ با نام نمایشگاه بین المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات در یک چادر بادی برگزار شد و بعد از گذشت یک دهه، به تدریج مخابرات از نمایشگاه الکامپ جدا شد و نمایشگاهی مستقل با نام تلکام برگزار کرد و همچنین برق هم به صورت جدا نمایشگاه مخصوص به خود را برگزار کرد. و تنها در این نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک باقی ماندند.

به همین دلیل نمایشگاه بعد از جدایی برق و مخابرات، با نام نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک و نام اختصاصی الکامپ برگزار شد. و برگزار کننده آن تا سال ۱۳۷۹ شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران بود و بعد از آن با مشارکت بخش خصوصی، چند سال برگزاری آن به بخش خصوصی داده شد و الان پنجمین سال است که سازمان نظام صنفی رایانه ای این نمایشگاه را برگزار می کند. مسئولان ذکر کرده اند که تا سال ۱۳۷۹ برگزاری الکامپ هیچ روتین منظمی نداشت، اما بعد از آن هر سال به صورت منظم برگزار شد و در سال ۷۵ رنگ و بوی جدی، به خود گرفت به طوری که این نمایشگاه با حضور ۳۹۲ شرکت کننده که ۳۸ تا از این شرکت کننده ها خارجی ها تشکیل داده بودند در وسعتی معادل ۲۰ هزار و ۹۲۵ متر مربع برگزار شد و در یک سال بعد، یعنی در سال ۱۳۸۰ تعداد شرکت کننده های خارجی افزایش پیدا کرد که از ۴۰۰ شرکت کننده، ۸۰ تا از آن را خارجی ها تشکیل دادند.

به این ترتیب این نمایشگاه به صورت منظم برگزار شد تا اینکه، در سال ۱۳۸۹ به دلیل وسعت بسیار بالای آن و افزایش تعداد شرکت کننده ها این نمایشگاه بعد از نمایشگاه صنعت تهران، نفت و گاز، فرش چهارمین نمایشگاه بزرگ ایران شناخته شد.

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *