یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰
فناوری محتوای دیجیتال خبر

نماشا در قعر جدول ارزیابی ساترا و روبیکا جامانده از رقابت

ارزیابی ساترا - عصر هشتم

با انتشار گزارش ساترا مبنی بر ارزیابی محتوایی و رتبه‌بندی رسانه‌های کاربرمحور نماشا در قعر جدول قرار گرفت و روبیکا به دلیل نداشتن مجوز از ارزیابی حذف شد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، بر اساس این گزارش که شامل سرفصل‌هایی همچون انواع مسئولیت پلتفرم، مدل ارزیابی جامع رسانه‌های کاربرمحور، ارزیابی فرآیند رسانه‌های کاربرمحور(فرآیند کشف تخلف و شیوه اعمال مقررات)، ارزیابی خروجی رسانه‌های کاربرمحور و پیشنهادهای سیاستی برای بهبود وضعیت رسانه‌های کاربرمحور است، آپارت در مجموع رتبه نخست را کسب کرد.

در بخش ارزیابی محتوایی باتوجه به بحث اولویت محتوا نسبت به سرویس در بازار صوت و تصویر فراگیر، فقط ۶رسانه فعال با تعداد کاربر بسیار بالا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

همچنین در ارزیابی «امتیاز منفی نهایی رسانه‌های کاربرمحور»، ۶  شش رسانه کاربرمحور «آپارات»، «دالفک»، «تماشا»، «نمایش»، «روبیکا»(بخش روبینو) و «نماشا» بررسی شده‌اند که در نتیجه «آپارات» پایین‌ترین امتیاز منفی و «نماشا» بالاترین امتیاز منفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در ارزیابی «فراوانی تعداد تخلفات محتوایی در رسانه‌های کاربرمحور»، ۶ رسانه یاد شده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و طبق آن، «آپارات» کمترین و «نماشا» بیشترین تعداد تخلف را داشته‌اند.

در زمینه «رتبه‌بندی رسانه‌های کاربرمحور از منظر سرویس»، ۱۳ رسانه کاربرمحور رتبه‌بندی شده‌اند که «آپارات» در رتبه نخست جای دارد و «ارمغان راه طلایی» در انتهای جدول و رتبه ۱۳ قرار گرفته‌ است.

مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد
۱۸ میلیارد بار بازدید ویدیوهای آپارات در طول یک سال

نتیجه‌گیری کلی و نهایی این گزارش در بخش «نتایج ارزیابی (محتوا و سرویس) و رتبه‌بندی رسانه‌های کاربرمحور» از میان پنج رسانه کاربرمحور «آپارات»، «دالفک»، «تماشا»، «نمایش» و «نماشا» به انجام رسیده که در نهایت رسانه کاربرمحور «آپارات» در جایگاه اول و «نماشا» پایین‌ترین رتبه را کسب کرده است.

گفتنی است طبق این گزارش، رسانه‌های کاربرمحور رسانه‌هایی‌اند که امکان بارگذاری، اشتراک‌گذاری و ارائه محتوای صوتی و تصویری توسط کاربران را برای عموم فراهم می‌کنند. ابزار نظارتی آن‌ها برای ساماندهی محتوا به صورت خودکار، دستی یا الگوریتمی است.

این رسانه‌ها بر بستر شبکه‌های ارتباطات الکترونیک قرار دارند و کارکرد اصلی‌شان اشتراک‌گذاری ویدیو برای عموم است؛ همچنین رسانه‌های کاربرمحور امکان بارگذاری محتوا را برای کاربران فراهم می‌کنند لذا ریسک بارگذاری و انتشار محتوای نامناسب بالاتر می‌رود.

از این رو توجه رسانه به بهبود صلاحیت محتوایی پیشینی، در کنار تلاش برای کشف محتوای منتشر شده به صورت پسینی ضروری است.

 

منبع: tasnimnews

 

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *