استارتاپ خبر

متخصصان محتوا، نیاز امروز جامعه کسب‌و کارهای مجازی

تربیت کارشناسان متخصص در تولید محتوا لازمۀ پیشرفت و ارتقای کسب‌و‌کارها در فضای مجازی است

علی نجفی‌زاده بنیانگذار مدرسه محتوا در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر هشتم، اظهار کرد: کسب‌و کارهای امروزی برای پیشرفت در فضای مجازی نیازمند افردی در حوزه تولید محتوا هستند که بتوانند همه جوانب کار را مورد تحلیل قرار داده و با تعیین استراتژی مناسب اقدام به تولید محتوای مناسب کنند.

وی ادامه اداد: کارشناسان تولید محتوا باید بتواند با توجه به نیاز کسب‌و کار و تحلیل مناسب، محتوای حرفه‌ای را در بستری مناسب عرصه کنند که این مستلزم آموزش‌های تخصصی و اصولی کارشناسان مربوطه است.

نجفی‌زاده آموزش تولید‌کنندگان جامع محتوایی و مسلط به تمام مراحل تولید محتوا را به عنوان هدف اصلی استارتاپ “مدرسه محتوا” خواند.

وی افزود: تربیت افرادی که بتوانند نیاز یک کسب‌و کار را درک کنند و خود بتوانند آن را به طور کامل از مرحله تولید محتوا تا فروش طراحی و اجرا کنند، برنامه اصلی این استارتاپ است.

نجفی‌زاده که خود فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌سازی است، مدرسه محتوا را حاصل وجود خلاء مجموعه‌‌ای از توانمندی‌ها می‌داند که رسالت آن تربیت افرادی است که به صورت کاملاً علمی و پروژه‌ محور آموزش‌های لازم را در زمینه تولید محتوا کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه نیاز اولیه در این راه، توانمندی گوش شنوا برای درک نیاز‌های اصلی یک کسب‌و کار است، تصریح کرد: از این طریق بهترین محتوای موردنیاز تولید می‌شود تا در نهایت برنامه بازاریابی بهینه‌ای نیز تدوین شود.

بنیانگذار مدرسه محتوا معقتد است که یک انسان متفاوت می‌تواند یک کار متفاوت انجام دهد و توسعه فردی اولین گام برای پیشرفت‌های شخصی و کارآفرینی است، در ادامه بیان کرد: بسیاری از افراد برای شروع کارآفرینی دغدغه مالی ندارند بلکه دغدغه توسعه فردی دارند لذا تلاش می‌کنیم این نیاز‌مندی را برطرف کنیم.

مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد
۷ پیشنهاد طلایی برای به قلاب انداختن مخاطب در محتوای دیجیتالی

نجفی‌زاده با اشاره به لزوم‌ تربیت افراد توانمند در زمینه تولید محتوا از طریق توسعه فردی بیان کرد: آموزش ۴۰قدمی رایگانی را در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌دهیم تا آموزشی جامعی و کامل برای ورود به این عرصه را دریافت کنند زیرا معقتد هستیم رشد و حضور هر چه بیشتر افراد توانمند، باعث گسترش بستر‌های تولید محتوا به صورت حرفه‌ای خواهد شد.

نجفی‌زاده افزود: در این دوره آموزشهایی در زمینه مسیر و ورود به عرصه تولید محتوا، روش‌های تمرین و یادگیری، هدف‌گذاری و رسالت، راه‌اندازی کسب‌و کار آنلاین، تعیین سرمایه و تجهیزات، ایحاد انگیزه و حل مسئله، هنرهای تجسمی، روانشناسی رنگ‌ها، مبانی عکاسی، مبانی فیلمبرداری و … آموزش داده می‌شود و در ۱۳گام نهایی به صورت پروژه محور کارآموز وارد آموزش‌های تخصصی می‌شود.

وی این دوره رایگان را مقدمه‌ای برای ورود به دوره‌های تخصصی خود خواند و خاطر نشان کرد: افراد پس از ورود با آموزش‌های لازم به طور تخصصی ‌می‌توانند در تمامی زمینه‌های تخصصی اقدام به تولید محتوا کرده و حتی کسب‌و کار خود را راه‌ اندازی کنند.

بنیان‌گذار مدرسه محتوا با هشدار در مورد ارائه شعارهایی درباره آموزش‌های کوتاه مدت و کسب ثروت‌ زیاد با تولید محتوا اظهار کرد: علاقه‌مندان به تولید محتوا صرفاً با ایجاد انگیزه و آموزش‌های مقطعی و مختصر نمی‌توانند به عنوان افرادی متخصص در زمینه کسب‌و کار آنلاین فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این عرصه نیازمند گذراندن دوره‌های تخصصی مختلفی است تا افراد بتوانند علاوه بر مشاوره و تولید محتوا به عنوان یک کارآفرین به راه‌اندازی کسب‌و کار خود مبادرت ورزند.

نجفی‌زاده که طی یک سال گذشته توانسته۳۵۰نفر را به طور تخصصی آموزش داده تا از مدرسه محتوا فارغ التحصیل شوند در مورد چالش‌های پیش‌روی کارآفرینان این حوزه، گفت: برای دریافت مجوز‌ راه‌اندازی کسب‌و کارهای آنلاین شفافیت‌های لازم وجود ندارد و دارای پیچیدگی‌ و دشواری‌های خاصی است که به عنوان اصلی‌ترین چالش برای کارآفرینان این حوزه به حساب می‌آید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *