دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰
بین الملل خبر

عنوان بدترین شرکت سال۲۰۲۱ برای فیس‌بوک

عنوان بدترین شرکت سال۲۰۲۱ برای فیس‌بوک

در نظرسنجی سایت Yahoo Finance، فیس‌بوک (متا فعلی) عنوان بدترین شرکت ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، سایت Yahoo Finance هر ساله با انجام نظرسنجی‌های خود بهترین شرکت سال را انتخاب می‌کند اما امسال برای اولین بار، نظرسنجی برای انتخاب بدترین شرکت سال هم انجام شده که فیس‌بوک توانسته رتبه‌ی اول این رقابت را از آن خود کند.

در این نظرسنجی فیس‌بوک ۵۰ درصد آرای بیشتری نسبت به شرکت چینی «علی‌بابا» را از آن خود کرد.

در این بین نگرانی‌هایی درباره فیس‌بوک مطرح شده است که از آن جمله می‌توان به نگرانی‌ها درباره سانسور محتوا، گزارش‌هایی مبنی بر تاثیر منفی اینستاگرام بر روحیات نوجوانان و همچنین نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی اشاره کرد.

عنوان بدترین شرکت سال۲۰۲۱ برای فیس‌بوک

نکته جالب توجه این است که در این نظرسنجی ۳۰درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که فیسبوک می‌تواند این بحران‌ها و نگرانی‌ها را پشت سر بگذارد و بار دیگر اعتماد کاربران را جلب کند.

ریبرند این شرکت از فیسبوک به متا، به طور گسترده به عنوان تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی در نظر گرفته شد ولی بر اساس این نظرسنجی، به نظر می‌رسد تا حدی موثر بوده است.

نگرانی‌های مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران فیسبوک تازگی ندارد. در همین زمینه می‌توانیم به درگیری فیسبوک و اپل بر سر تغییرات صورت گرفته روی iOS و iPadOS اشاره کنیم که این تغییرات، رهگیری فعالیت‌های کاربران را برای شرکت‌هایی مانند فیسبوک سخت‌تر کرده‌اند.

فیسبوک مدعی شده که این تغییرات، به کسب‌وکارهای کوچک ضربه می‌زند و مارک زاکربرگ گفته که کاهش رشد درآمد این شرکت طی سه‌ماهه‌ی گذشته تا حدی به همین موضوع برمی‌گردد.

خواندن این مطلب پیشنهاد میشود :

فیس‌بوک عامل نا آرامی‌های آیندۀ جهان

البته متا (فیسبوک سابق) برای اینکه تصویر بهتری از این شرکت ایجاد کند، طی ماه‌های گذشته اقدامات متفاوتی انجام داده است.

به عنوان مثال مدتی قبل اعلام کرد که نمایش تبلیغات بر اساس اطلاعات حساسی مانند نژاد یا قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، عقاید سیاسی، گرایش جنسی و دیگر موارد این‌چنینی را غیرممکن می‌کند.

همچنین کنار گذاشتن سیستم تشخیص چهره‌ی شبکه اجتماعی فیسبوک هم از دیگر اقدامات این شرکت برای رهایی از فشارهای افکار عمومی بود و با این تصمیم هم استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره برای تگ کردن افراد در تصاویر و ویدیوها متوقف شد و همچنین الگوهای استفاده شده برای تشخیص چهره هم حذف خواهد شد.

با وجود اینکه در نطرسنجی سایت Yahoo Finance حدود ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان نسبت به آینده‌ی متا ابراز امیدواری کرده‌اند، اما مطالعاتی که به‌تازگی توسط Harris Poll (شرکتی که اعتماد به برندها را بررسی می‌کند) انجام شده نشان می‌دهد که این تغییر برند بیشتر از این‌که به نفع کمپانی زاکربرگ باشد، به‌ ضررش تمام شده است.

عنوان بدترین شرکت سال۲۰۲۱ برای فیس‌بوک

به نظر متخصصان حوزه‌ی برندینگ، شرکت متا صرفا با بهره‌گیری از نام جدید و اقدامات سطحی نمی‌تواند اعتماد از دست رفته‌ی کاربران را برگرداند و برای چنین کاری باید اقدامات اساسی انجام دهد.

از سوی دیگر، خود مارک زاکربرگ هم چهره‌ی محبوبی محسوب نمی‌شود و همین موضوع کار را برای مدیران این شرکت سخت‌تر کرده است. در نهایت باید ببینیم آیا افزایش فشارها بر این شرکت منجر به تحولات اساسی خواهد شد یا نه؟

منبع: digikala

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *