طبق نتایج نظرسنجی ایسپا، تنها ۱.۸درصد ایرانیان از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند!؟

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد تنها ۱.۸ درصد مردم از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، در آخرین جلسه کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: بر اساس برآوردهای ما با حذف کاربران مشترک، حدود ۲۰ میلیون نفر کاربر یونیک از مجموع این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند که به تناسب وضعیتی که در سرویس‌دهی پیام‌رسان‌ها داریم عدد خوب و قابل توجهی است.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سال گذشته حاکی از این است که ۶۴.۱ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده می‌کنند، اینستاگرام با ۴۵.۳ درصد در رتبه دوم و تلگرام با ۳۶.۳ درصد در رتبه سوم قرار دارد. پس از تلگرام، ۴.۸ درصد از ایتا، ۴ درصد از سروش، ۴ درصد از بله، ۳.۳ درصد از فیس‌بوک و ۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور از توییتر استفاده می‌کنند.

همچنین طبق نتایج نظرسنجی این مرکز در مردادماه ۱۴۰۰، در پاسخ به این پرسش که “در حال حاضر، شما از کدام رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟” ۴۸.۴ درصد پاسخگویان اعلام کردند که فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی مثل تلگرام، واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ در مقابل ۱.۸ درصد پاسخگویان فقط از رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل سروش، روبیکا و… استفاده می‌کنند. همچنین ۲۲.۸ درصد پاسخگویان، هم از رسانه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می‌کنند. ۲۷ درصد پاسخگویان نیز در حال حاضر کاربر هیچکدام از رسانه‌های اجتماعی داخلی یا خارجی نیستند.

 

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *