شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱
فناوری محتوای دیجیتال خبر

صرف هزینه ۲برابری کاربران اپ استور نسبت به گوگل‌پلی برای سرویس‌ های اشتراکی

کاربران اپ استور به نسبت کاربران گوگل‌پلی دو برابر بیشتر برای خرید سرویس‌ های اشتراکی هزینه می‌کنند.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم،  داده‌های  ۹to5Mac نشان می‌دهد ۱۰۰ برنامه‌ی برتر غیراشتراکی بازی در اپ‌استور در سراسر جهان، توانسته ۱۳٫۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند. 

در حالی که گوگل‌پلی رشد درخور توجهی در این زمینه داشته اما همین این مبلغ تقریباً سه‌ برابر بیشتر از درآمد ۴٫۸ میلیارد دلاری گوگل‌پلی است.

درآمد گوگل‌پلی در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ حدود ۷۸ درصد افزایش یافته است. این در‌ حالی است که درآمد اپ‌استور در سال ۲۰۲۱ به ۱۰٫۳ میلیارد دلار رسیده و درآمد این فروشگاه نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است.

در ایالات متحده و سایر نقاط جهان، یوتیوب برترین اپلیکیشن سرویس‌های اشتراک در اپ‌استور بوده است. مجموع درآمد سرویس اشتراکی این اپلیکیشن در سراسر جهان ۱٫۲ میلیارد دلار بوده که ۵۶۶٫۵ میلیون دلار آن از کاربران ایالات متحده به‌دست آمده است.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
۶۰ میلیارد دلار، درآمد سال ۲۰۲۱ توسعه‌دهندگان در اپ استور

Tinder نیز دومین اپلیکیشن محبوب در سرویس‌ های اشتراکی سال ۲۰۲۱ بوده است.

این داده‌ها در آینده چه تغییراتی خواهد داشت؟ سرویس‌ های اشتراکی همچنان در‌ حال افزایش است؛ زیرا مشتریان، محتوای ممتاز را در پلتفرم‌هایی مثل HBO مکس، آمازون و نتفلیکس مشاهده می‌کنند.

پلفترم‌های رسانه‌های اجتماعی از‌‌ جمله توئیتر، تیک تاک و اینستاگرام نیز در‌ حال ایجاد مدل‌های اشتراکی خود برای تشویق تولید‌کنندگان محتوا و کاربران هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً در آینده‌ی نزدیک شاهد افزایش درآمدزایی اپ‌استور از برنامه‌های اشتراکی خواهیم بود.

منبع: zoomit

 

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *