اقتصاد دیجیتال استارتاپ محتوای دیجیتال خبر

رشد ۴۴۷ درصدی خرید آنلاین کتاب در دیجی کالا

دیجی‌کالا اعلام کرده است که طی سال ۹۹ نزدیک به ۴ میلیون کتاب در این پلتفرم به فروش رفته که حاکی از رشد ۴۴۷درصدی فروش آنلاین کتاب در این فروشگاه اینترنتی است.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، دیجی‌کالا گزارش خرید و فروش آنلاین کتاب خود را از ابتدای سال ۱۳۹۹ و شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ اعلام کرده است که تعداد کتاب فروش رفته در این پلتفرم طی سال ۹۹ بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کتاب بوده است. جدول زیر نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر فروش کتاب در مارکت پلیس با میزان فروش کمتری نسبت به خرده‌فروشی آغاز شده اما اکنون سهمی ۹۰ درصدی از فروش کتاب در دیجی‌کالا را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش در میان تمام گروه‌های سنی، متولدین دهه ۶۰ بیشترین خرید کتاب را از دیجی‌کالا داشته‌اند. همچنین ۶۱ درصد خریداران کتاب در این پلتفرم مرد بوده‌اند.

طبق این گزارش، «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» پرفروش‌ترین کتاب در میان آقایان بوده است. به نظر می‌رسد بازدهی قابل توجه بورس و ارزهای دیجیتال و هجوم مردم به این بازارها در ثبت این رکورد بی‌تاثیر نیست.

آنطور که گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد در سال ۹۹ کتاب دهمین کالای پرجستجو در این پلتفرم است که نسبت به سال ۹۸، صعودی ۱۸ رتبه‌ای داشته است.

همچنین اگر آمارهای سال ۹۹ و نیم سال اول ۱۴۰۰ را ادغام شود، کتاب‌های «تخت‌خوابت را مرتب کن»، «۱۹۸۴» و «خودت را به فنا نده» پرفروش‌ترین کتاب‌های دیجی‌کالا در این بازه زمانی بوده‌اند.

 

منبع: digiato.com

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *