استارتاپ فناوری خبر

راه‌اندازی پلتفرم جمع‌آوری ضایعات و پسماند

پلتفرمی توسط یک شرکت‌ خلاق طراحی شده تا خریداران و فروشندگان ضایعات و پسماند به صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار کرده تا خریدو فروش لازم را انجام دهند.

علی آذریان مدیر یک شرکت خلاق در خصوص دستیابی به شیوه نوآورانه در جمع آوری آنلاین ضایعات اظهار کرد: پس از سه سال تجربه و فعالیت در بازار جمع آوری ضایعات و پسماند ارزشمند و آزمودن شیوه های مختلف به روشی نوآورانه و کاربردی برای رفع بخشی از چالش های این بازار دست پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه جمع آوری ضایعات در شهر تهران و بسیاری از شهرهای ایران به شیوه کاملا سنتی انجام می شود، گفت: به همین دلیل خریداران سیار که به اصطلاح دوره گرد نامیده می شوند با خودروهای شخصی خود و با نصب بلندگو و ایجاد آلودگی صوتی اقدام به چرخیدن در معابر، کوچه ها و خیابان ها کرده و بدنبال خرید ضایعات ارزشمند هستند. این روش از سالهای دور وجود داشته و متاسفانه شاهد افزایش روزبه روز تعداد آنها هستیم.

وی افزود: این روش جمع آوری ضمن ایجاد آلودگی صوتی و افزایش هزینه های سوخت و استهلاک خودرو، موجب افزایش آلودگی هوا بدلیل چرخش غیرهدفمند این خودروها می شود که این افزایش هزینه ها با نبود فروشنده ضایعات و خالی برگشتن آنها برای چند روز متوالی همراه است. مشکل دوم در این بازار، عدم اطلاع فروشنده ضایعات از اقلام فروش خود و در نتیجه اختلاف همیشگی بر سر ارزش و قیمت ضایعات با خریدار آن است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد فروشنده برای اطلاع از ارزش واقعی مجبور است با چندین خریدار سر و کله بزند.

وی در خصوص ارائه راهکار مناسب برای حل این مسائل توضیح داد: ایده محوری در این شرکت، طراحی و توسعه بستر آنلاین برای ارتباط دهی بین فروشندگان انواع ضایعات با خریداران آنهاست. در این شرکت پلتفرمی طراحی کردیم که با استفاده از آن، کلیه فروشندگان ضایعات اطلاعات سفارش خود را به همراه تصاویر اقلام ضایعاتی و پسماند ارزشمند به سیستم ارسال می کنند.

مدیر این شرکت خلاق با بیان اینکه در این شرکت کارشناسانی برای تعیین قیمت حضور دارند، عنوان کرد: پس از کارشناسی و ارزیابی حدودی قیمت ضایعات توسط کارشناسان این شرکت، این سفارشات به سمت خریداران ارسال شده و اطلاعات فروشنده و خریدار هر سفارش بر اساس مدل سازی تطبیقی بین فروشنده و خریدار و الگوریتم مچینگ قیمت پیشنهادی بین همدیگر تبادل می شود.

وی اضافه کرد: بدین صورت خریدار بعد از هماهنگی با فروشنده برای خرید و تحویل حضوری اقلام مراجعه می کند.

آذریان تاکید کرد: اجرای این طرح از ابتدای مهر به صورت آزمایشی در تهران شروع شده و برای تست و عیب یابی اقدام کرده ایم.

به گفته مدیر شرکت خلاق، این شرکت هیچ فعالیت عملیاتی برای جمع آوری و خرید مستقیم ندارد بلکه صرفا پلتفرمی برای ارتباط دادن بین فروشندگان ضایعات با خریداران است.

وی با تاکید بر اینکه برای راه اندازی این محصول محدودیت جغرافیایی وجود ندارد، گفت: این پلتفرم در همه جای کشور قابل بهره برداری است.

منبع: مهر

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *