یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰
استارتاپ خبر

دیجی‌کالا مهر، استارتاپی با طعم کار نیک

سرویس جدید گروه دیجی‌کالا با عنوان دیجی‌‌کالا مهر با هدف تأمین نیاز مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد در بستری شفاف و قابل اطمینان، آغاز به کار کرد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، دیجی‌‌کالا مهر، راهی آسان برای سازمان‌های مردم نهاد است تا کالاهای ضروری‌ خود را از میان تنوع بالای محصولات موجود در دیجی‌کالا تأمین کنند.

این قابلیت، به نیکوکاران نیز کمک می‌کند تا کالاهای مطلوب و موردنظر خودشان را بدون واسطه و با شناخت درست و مستقیم به کسانی که قصد حمایت از آن‌ها را دارند اهدا کنند.

عدم برخورداری از پلتفرمی شفاف و جامع برای انجام کار نیک موجب می‌شود که نیکوکاران یا در فضایی مبهم و به دور از شفافیت اقدام به حمایت از فعالیت‌های عام‌ المنفعه ‌کنند یا کمک‌های خود را به صورت مستقیم و با صلاحدید شخصی به افراد نزدیک خود اهدا کنند.

نتیجه هر دو حالت، نه تنها به اثرگذاری در مقیاس کلان منجر نمی‌شود بلکه در بلندمدت هم می‌تواند به دلیل رعایت نشدن اصول اولیه احسان و نیکوکاری به آسیب‌های جدی در وضعیت جوامع دریافت کننده این کمک‌ها بینجامد.

دیجی‌کالا مهر ابزاری برای شفافیت و اعتماد در مسیر نیکوکاری

دیجی‌کالا مهر، سرویس جدید گروه دیجی‌کالاست که برای پاسخ به این چالش، راهکاری مبتنی بر شفافیت و اعتماد آفرینی ارائه می‌کند.

این سرویس با همکاری استارتاپ اجتماعی آگاپه (مؤسسه نیکوکاری مهر هوشمند) و به کمک سازمان‌های مردم نهاد مسیری شفاف و ساده را به منظور تأمین کالاهای لازم برای انجام کارهای نیک و خیرخواهانه طراحی و پیاده‌سازی کرده است.
در همکاری مشترک آگاپه و دیجی‌کالامهر، سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسه‌های نیکوکاری اعتبارسنجی می‌شوند، خدماتشان ارزیابی می‌شود و با توجه به ارزیابی‌های انجام شده به نیکوکاران نمایش داده می‌شوند.

همچنین در نهایت گزارش کالاهای اهدا شده با نظارت آگاپه و بر اساس استانداردهای لازم، توسط مؤسسه‌ها تنظیم و به نیکوکاران در دیجی‌کالا مهر ارائه می‌شود.

فرایند بخشش در دیجی‌کالا مهر مانند خرید یک کالا در دیجی‌کالاست؛ با این تفاوت که تجربه خرید کاربران در قالب کار نیک و به مقصد مؤسسه‌های مردم نهاد و برای اهدا به گروه‌های هدف و در معرض آسیب انجام می‌شود.

همچنین قیمت کالاها و اقلام لازمی که از سوی مؤسسات در پلتفرم دیجی‌کالا مهر اعلام می‌شود تفاوتی با قیمت آن کالا در پلتفرم اصلی دیجی‌کالا ندارد.

گردش مالی برای اهدای کالاهای خریداری شده در بستر دیجی‌کالا به این صورت است که کمیسیون خریدها مستقیما به صندوق مهر دیجی‌کالا واریز می‌شود و به صورت فصلی برای امور نیکوکاری صرف می‌شود.

به این ترتیب سودی از فروش کالاها به دیجی‌کالا تعلق نمی‌گیرد. همچنین هزینه‌ی تأمین، جمع‌آوری و ارسال کالاهای اهدا شده به مؤسسه‌های نیکوکاری و دریافت گزارش فصلی از مؤسسات بابت اقلام خریداری شده توسط نیکوکاران، بر عهده دیجی‌کالاست و این موارد هزینه مازادی برای کاربران ندارد.

برای انجام کار نیک در دیجی‌‌کالا مهر مسیر ساده‌ای پیش رو دارید:

• مشابه ورود به حساب کاربری دیجی‌کالا وارد دیجی‌کالا مهر شوید،
• مؤسسه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنید و دکمه «جزئیات بیشتر و حمایت» را کلیک کنید،
• کالاهای اعلام شده توسط آن مؤسسه را انتخاب کنید،
• از طریق شیوه‌های پرداخت، مبلغ هدایای انتخابی خود برای نیکوکاری را پرداخت کنید.
• کالاهای اهدایی حداکثر تا ۷ روز پس از سفارش به مؤسسه انتخابی ارسال می‌شود.

دیجی‌کالا مهر از طریق وب‌سایت http://mehr.digikala.com در دسترس کاربران است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *