اقتصاد دیجیتال بین الملل فناوری محتوای دیجیتال خبر

درآمد ۱۷۰ میلیارد دلاری توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن‌ های موبایل در بازار جهانی سال ۲۰۲۱

درآمد 170 میلیارد دلاری توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن‌ های موبایل در بازار جهانی در سال 2021- عصر هشتم

شرکت تحقیقاتی App Annie اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های موبایل در بازار جهانی رد سال 2021، 170 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، این میزان درآمد از افزایش سالانه ۱۹ درصدی خبر می‌دهد اما نسبت به رشد پارسال یک درصد افت داشته است.

طبق این گزارش، کاربران در سال گذشته میلادی با رقم ۲۳۰ میلیارد بار دانلود اپلیکیشن رکورد تاریخی از خود برجای گذاشته‌اند.

شرکت تحقیقاتی App Annie در گزارش  خود با بررسی موضوع اقتصادی اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی، iOS و فروشگاه‌های شخص ثالث چینی به این نتیجه رسیده است که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶ میلیارد دلار در بازی‌ها هزینه شده است.

 بازارهای نوظهور اپلیکیشن‌ها

بنا بر اعلام این گزار ش بازارهای نوظهوری از جمله هند، پاکستان، پرو، فیلیپین، ویتنام، اندونزی و مصر بوده نیز در صدر کشورهای استفاده کننده از اپلیکیشن بوده‌اند.

مطالعه این مطلب می‌ـواند برای شما مفید باشد
نصب اپلیکیشن gmail در گوگل پلی به عدد ۱۰میلیارد رسید

تیک تاک پیشتازترین اپلیکیشن

 پردانلودترین اپلیکیشن‌ها به ترتیب تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و تلگرام در این گزارش بوده‌اند و نکته حائز اهمیت در مورد هزینه کرد کاربران است که بیشترین هزینه انجام شده توسط کاربران به ترتیب در تیک تاک، یوتیوب، تیندر، دیزنی پلاس و تنسنت ویدیو انجام شده است.

فیسبوک، واتساپ، فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و آمازون هم به ترتیب بیشترین کاربران فعال ماهانه را داشته‌اند.

در میان بازی‌ها هم بیشترین دانلود به Free Fire، بیشترین صرف هزینه به ROBLOX و بیشترین کاربر فعال ماهانه به PUBG MOBILE اختصاص داشته است.

 

اپلیکیشن های موبایل محبوب‌تر از تلویزیون

کاربران حالا زمان بیشتری را در اپلیکیشن‌ها سپری می‌کنند و گاهی این زمان حتی بیشتر از تماشای تلویزیون است.

کاربران ۱۰ کشور در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین روزانه ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه در اپ‌ها بوده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است.

اکثر این زمان در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تصویر و ویدیو بوده و ۷۰ درصد این میانگین زمانی را تشکیل داده است.

این برنامه‌ها در کنار اپلیکیشن‌های سرگرمی برای نسل Z به‌خصوص در آمریکا پرطرفدار بوده‌اند.

این گروه سنی در آمریکا بیشتر زمان خود را در اینستاگرام، تیک تاک، اسنپچت و نتفلیکس سپری کرده‌اند. 

نسل هزاره بیشتر به فیسبوک، فیسبوک مسنجر، آمازون و واتساپ علاقه داشته‌اند و نسل X هم عمدتا کاربر The Weather Channel، آمازون الکسا، NewsBreak و Ring بوده‌اند.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
برنامه کافه بازار برای افزایش نرخ تبدیل بازدید به نصب اپلیکیشن‌ها

بازار داغ تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایلی

 گزارش App Annie می‌گوید جدا از هزینه‌هایی که توسط کاربران در خرید برنامه‌ها، اشتراک‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای هزینه شده، مجموع صرف هزینه در بازار تبلیغات اپلیکیشن های موبایل در سال ۲۰۲۱ به ۲۹۵ میلیارد دلار رسیده که ۲۳ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

همچنین، توسعه‌دهندگان در ۲۰۲۱ حدود ۲ میلیون برنامه و بازی جدید منتشر کردند تا مجموع تعداد اپ‌های گوگل پلی و اپ استور از ۲۱ میلیون بگذرد.

البته بخش زیادی از این برنامه‌ها توسط ناشران یا فروشگاه‌ها حذف شده‌اند و فعلا فقط ۵٫۴ میلیون اپلیکیشن زنده است که از این تعداد ۱٫۸ میلیون در اپ استور و ۳٫۶ میلیون در گوگل پلی حضور دارند.

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *