سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

درآمد بی سر و‌ صدای اپل

اپل با خرید برنامه‌های اشتراکی تبلیغات از حق اشتراک آن‌ها کسب درآمدی بی سر و صدا می‌کند.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، طبق گزارش فوربس، چندین توسعه دهنده اپلیکیشن می‌گویند که اپل به طور مخفیانه و بدون تأیید توسعه دهندگان برخی از برنامه‌ها برای اپلیکیشن‌های اشتراکی iOS موجود در اپ استور، در گوگل ادز تبلیغات سفارش می‌دهد.

این گزارش ادعا می‌کند که کمپانی اپل این اقدام را برای درآمد چندین میلیون دلاری خود که از حق اشتراک به دست می‌آید، انجام می‌‌‌دهد که آن را “آربیتراژ آگهی” می‌نامد.

با استفاده ازاین روش در وال استریت و سایر بازار‌های مالی، از مابه‌التفاوت خرید و فروش یک سهم می‌توان سود برد.

این کار اپل پرداخت پول برای تبلیغ یک اپلیکیشن است. به عنوان مثال: اپل برای تبلیغ برنامه x به گوگل پول می‌دهد و در مقابل اگر برنامه موردنظر به مشترکان اجازه دهد تا پرداخت‌های خود را از طریق فرآیند پرداخت درون برنامه‌ای اپل انجام دهند، این شرکت ۳۰درصد از هزینه اشتراک برای سال اول و ۱۵درصد برای سال‌های بعدی را دریافت می‌کند!؟

 

منبع: yjc

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *