پنج شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰
اقتصاد دیجیتال استارتاپ خبر

درآمدزایی بیش از هزار میلیارد تومانی شبکه فن‌بازار از ۱۴هزار محصول

فن بازار-استارتاپ خبری عصر هشتم

شبکه فن‌بازار ایران طی 20سال گذشته توانسته یش از هزار میلیارد تومان از 14هزار محصول ارائه شده در این شبکه درآمدزایی کسب کند.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، خدمات شبکه فن‌بازار توسط بروکرها و کارگزاری‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود و تاکنون به ۴ هزار و ۳۴۲ شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است.

در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار دارد.

اجرای برنامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی، ایجاد شبکه گسترده فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم توسط شبکه فن بازار ارائه داده می‌شود.

راه‌اندازی شبکه کارگزاران حرفه‌ای تبادل فناوری و سایر ابزارهای قانونی و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور از دیگر مأموریت‌های این فن بازار است.

ظرایف موجود در انتقال فناوری، به اطلاع‌رسانی صحیح، مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمند است، کاری که توسط فن‌بازارها انجام می‌شود.

مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد
حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی از شرکت‌های دانش‌بنیان بازاررسانی محصولات غذایی

 

شبکه فن‌بازار واسطه‌های اکوسیستم نوآوری

آنها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را بازی می‌کنند.

در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را نمایش دهند و برای آن‌ها بازاریابی کنند.

این مفهوم نوین فناورانه سال ۸۱ در ایران متولد شد و از آن زمان تاکنون یعنی طی ۲۰ سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

خاستگاه فن‌بازارها را کشورهای شرقی آسیا می‌دانند، کشورهایی چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌کنگ» که از یک دهه قبل برای تأمین نیازهای فناورانه خود اقدام به ایجاد فن‌بازارها کردند.

 

منبع: isti.ir 

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *