پنج شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱
استارتاپ فناوری خبر

جریمه پولی برای لغو سفر توسط مسافران اسنپ

جریمه پولی برای لغو سفر توسط مسافران اسنپ - عصر هشتم

اسنپ در پی اعتراض رانندگان به لغو غیرضروری سفر مسافران، ین دست از لغو سفرها را با جریمه پولی برای کاربران خود روبرو خواهد کرد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، قابلیتی تحت عنوان «هزینه لغو سفر» طراحی کرده است تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران راننده‌ای که خود را به مبدا رسانده‌اند و پنج دقیقه در مبدا منتظر مانده‌اند هزینه‌ای بابت جبران خسارت پرداخت شود. این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.

در موقعیت‌هایی که لغو سفر مشمول هزینه شود، ابتدا پیام هشداری با ذکر مبلغ هزینه‌ لغو به مسافر نمایش داده می‌شود تا در صورت پذیرش این موضوع اقدام به لغو سفر انجام شود.

اسنپ در این موارد، بلافاصله پس از لغو سفر، به وسیله یک سیستم هوشمند موقعیتی که سفر در آن لغو شده، مسیر پیش روی راننده و مدت زمان انتظار او در مبدا را بررسی می‌کند و مسافر را به وسیله یک پیامک از وضعیت هزینه لغو سفر خود مطلع می‌کند.

در صورتی که پنج دقیقه از رسیدن راننده به مبدا و دریافت پیام «راننده رسید و منتظر شماست» گذشته باشد و مسافر سفر را لغو کند یا در مبدا حاضر نشود، مسافر ملزم به پرداخت هزینه لغو است.

این هزینه در شهرهای بزرگ دو تومان و در شهرهای کوچک یک هزار و ۵۰۰ تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز می‌شود.

اسنپ به هیچ عنوان این مبلغ را از اعتبار مسافران خود کسر نخواهد کرد و این هزینه را بلافاصله از منابع مالی خود به کاربران راننده پرداخت می‌کند.

هر مسافر تا سه بار فرصت دارد، هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
افزایش رانندگان اسنپ به ۳ میلیون نفر

چه‌طور هزینه لغو سفر را پرداخت کنیم؟

هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و به صورت خودکار از موجودی آن‌ها کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به لغو سفر و مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود.

این قابلیت جدید در حال حاضر به صورت آزمایشی و تنها برای کاربران وب‌اپلیکیشن اسنپ فعال شده و فقط شامل مواردی می‌شود که کاربر راننده به مبدا سفر رسیده و پنج دقیقه‌ در انتظار سوار شدن مسافر مانده باشد، اما سفر به دلیل لغو غیرضروری از سوی مسافر یا حاضر نشدن مسافر در مبدا انجام نشود.

این قابلیت جدید اسنپ برای کاهش لغو روزانه سفرها پس از رسیدن راننده به مبدا اسنپ به صورت آزمایشی قابلیتی را به اپلیکیشن اضافه کرده تا بخشی از خسارت وارد شده به راننده جبران شود و نسبت عرضه و تقاضا متعادل باقی بماند.

روزانه حدود ۱۰۸ هزار سفر اسنپی پس از رسیدن راننده به مبدا لغو می‌شوند. به طور میانگین کاربران راننده در اسنپ سه دقیقه بعد از پذیرش درخواست سفر به مبدا می‌رسند. با در نظر گرفتن ۱۰۸ هزار لغو سفر در روز می‌توان گفت زمان تلف شده کاربران اسنپ در یک روز چیزی حدود ۶۴۸۰ ساعت و معادل ۲۷۰ روز است.

این زمان تلف شده در کنار هزینه سوختی که کاربر راننده برای رسیدن به مبدا سفر صرف می‌کند و همینطور بیرون ماندن از چرخه ارسال درخواست‌ها موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه شغلی کاربران راننده اسنپ و همینطور برهم‌خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این سامانه شده است.

اکنون اسنپ قصد دارد، به صورت آزمایشی استانداردهایی را در ثبت «درخواست سفر» از سوی مسافرانش اعمال کند تا به این ترتیب، پیش از اطمینان از انجام سفر، درخواست خود را ارسال نکنند.

امکان ثبت درخواست تجدیدنظر هزینه لغو سفر

در برخی از مواقع ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری ناچار به لغو سفر شود، اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر دارد.

در بخش پشتیبانی در منوی داخل اپلیکیشن گزینه «مشکلی با هزینه لغو سفر دارم» پس از ذکر دلیل لغو سفر، پشتیبانی اسنپ، پس از بررسی دقیق‌ نتیجه را از طریق پیامک به شما اعلام می‌کند.

 

 

منبع: tejaratnews

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *