یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰
استارتاپ محتوای دیجیتال خبر

بنیان‌گذار استارتاپ محتوای سبز:

تولید محتوای هدفمند از مهمترین دغدغه های صاحبان کسب و کار در فضای مجازی است

ایجاد محتوای خلاقانه و هدفمند مهمترین دغدغه افرادی است که وارد فضای مجازی می شوند و رفع این نیاز کاری تخصصی است.

مستوره السادات حسینی بنیان‌گذار استارتاپ محتوای سبز در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر هشتم بیان کرد: مهمترین مشکلی که در حوزه وب فارسی وجود دارد فقدان محتوای تخصصی است و رفع این دغدغه هدف استارتاپ ماست.
بنیان‌گذار استارتاپ محتوای سبز که از ۱۲سال پیش فعالیت خود را به عنوان وب مستر آغاز کرده است، ایده شکل‌گیری این استارتاپ را این‌گونه بیان می‌کند: در آغاز فعالیت با مشکل تأمین و تولید محتوای مناسب برای سایت‌هایی که طراحی می کردم به عنوان یک مشکل همیشگی مواجه بودم.

وی افزود: هنوز در جامعه ما جایگاه کارشناس تولید محتوا خیلی شناخته شده نیست و خیلی از صفحات و سایتها از محتوای کپی شده استفاده می کنند در حالیکه این کار عملا به ضرر خودشان تمام می شود.

حسینی عدم ارزش‌گذاری صحیح در تولید محتوای تخصصی از سوی کارفرمایان را مهم‌ترین چالش تولید و بقای این‌گونه از استارتاپهای محتوایی خواند.

مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد
۷ مثال از بازاریابی محتوایی مبتدی و فاجعه‌آفرین

وی با اشاره به اینکه برخی از کارفرمایان برای تألیف محتوای تخصصی و یکتا ارزشی قائل نیستند، اظهار کرد: تولید این‌گونه از محتوا هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده و به صورت کلمه‌ای و با قیمت نازل محاسبه می‌شود که در شأن تولید این دست از محتوای فاخر نیست.

این بانوی کار آفرین که از پنج سال پیش تولید محتوای همیشه سبز برای وب فارسی را سرلوحه کار خود قرار داده است، تیمی از کارشناسان در حوزه‌های تخصصی مختلفی را گرد هم آورده تا محتوایی تولید کنند که علاوه بر در نظر داشتن نیازهای مخاطبان، همیشه مورد استفاده باشد و تاریخ انقضایی برایش تعریف نشود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان تولید محتوا در این استارتاپ مطالعات و تحقیقات ویژه‌ای برای تهیه محتوا انجام می‌دهند، اظهار کرد: این افراد در حوزه‌های موردنیاز جذب می‌شوند و به طور تخصصی مطالعات و تألیفات لازم را انجام می‌دهند.

مطالعه ای مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
تولید محتوا چه اثری روی کسب و کار ما دارد؟

وی افزود: این شیوه از تألیف و تولید محتوا دارای پروسه‌ای زمانبر، تخصصی و هزینه‌بردار است اما باز هم کارفرمایان به طور معمول ارزش واقعی برای آن قائل نیستند و بیشتر دنبال محتوای بازنویسی شده و بازنشری هستند.

مدیر استارتاپ محتوای سبز یکی از چالشهای اساسی حوزه تولید محتوا را از پس تجربه چند ساله فعالیت، نبود قانونی برای حمایت از حق تألیف و انتشار برای تولیدکنندگان محتوا خواند.

وی با اشاره به لزوم وضع سازو کار قانونی لازم برای این حوزه، اظهار کرد: این قوانین به حفظ حیات و حتی پیشرفت اینگونه از استارتاپ‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

تخصص‌گرایی، اولویت ماست

موسوی ادامه داد: از ۵‌سال پیش استارتاپ محتوای سبز برای تولید محتوای متنی، گرافیکی، ویدیویی و … در حوزه‌های‌تخصصی شکل گرفت و افراد در حوزه‌های تخصصی موردنیاز به صورت پروژه‌ای جذب می‌شوند.

وی با اشاره به تولید محتوای تخصصی به عنوان نقطه تمایز این استارتاپ‌ با سایر استارتا‌پ‌های مشابه گفت: ممکن است در گروه‌های تولید محتوای مشابه یک کارشناس در حوزه‌های مختلف مبادرت به تولید محتوا کند اما در تیم ما هر فرد در حوزه تخصصی خود به شکل ویژه‌ای فعالیت می‌کند و تخصص‌گرایی در تولید محتوا، اولویت ماست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *