شرکت یوتیوب که در قالب YouTube Originals از 4 سال گذشتبه محتوای اختصاصی میسازد قصد دارد حجم تولید آثار اختصاصی خود را کاهش دهد.
به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، بنابر اعلام یوتیوب گفته است که قصد دارد از این پس صرفاً قصد دارد هزینهی تولید آثار اختصاصی صندوق مالی YouTube Kids و صندوق مالی Black Voices را تأمین کند.
صندوق مالی Black Voices پروژهای خبرساز است که در سال ۲۰۲۰ راهاندازی شده و با سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیون دلاری قصد دارد به تولیدکنندگان سیاهپوست محتوا در یوتیوب کمک کند.
در بخشی از بیانیهی یوتیوب آمده که «با رشد سریع فرصتهای جدید از راه میرسند» و این شرکت میخواهد با سرمایهگذاریهایش تولیدکنندگان بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.
بخش YouTube Originals در ابتدا با محوریت سریالها و فیلمهایی که روی تولیدکنندگان محتوا تمرکز داشتند راهاندازی شد، نظیر مجموعهی تریلر-کمدی Scare PewDiePie.
یوتیوب در سال ۲۰۱۷ گفت به ۲۵۰ میلیون بازدید برای محتواهای اشتراکی YouTube Originals دست پیدا کرده و مدتی بعد شاهد تغییر رویهی یوتیوب و استفاده از محتوای تبلیغاتی با حضور افراد مشهوری نظیر کیتی پری و کوین هارت بودیم و کاربران میتوانستند بدون تهیۀ اشتراک، از آن استفاده کنند.
بااینحال، طی ۶ سال اخیر یوتیوب محتواهایی را تولید کرد که اکثراً به شکست منتهی شدند. در نهایت مشخص نشد برنامهی یوتیوب برای تولید محتوای اختصاصی چه مزایایی برای پلتفرمی داشته که تا پیش از تولید این آثار یکی از محبوبترین پلفترمهای دنیا برای مشاهدۀ محتوای ویدئویی بود.
یوتیوب در بیانیهی جدید خود آورده است که دنیلز در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) از این شرکت جدا میشود.
گفتنی است این پلتفرم اجتماعی تحت مدیریت گوگل از مدتها پیش تولید محتوای اختصاصی شامل سریال تلویزیونی، ویدئوی آموزشی، موسیقی و برنامههای مربوط به سلبریتیها را آغاز کرده بود.
منبع: zoomit
ثبت دیدگاه