چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱
بین الملل فناوری خبر

تحقیقات ضد انحصاری تبلیغات آنلاین در گوگل و متا در اتحادیه اروپا

تبلیغات آنلاین در گوگل - عصرهشتم

اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقات ضد انحصاری درباره تبلیغات آنلاین گوگل و متا را شروع کرده‌اند.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، با توجه به قراردادی که در سال ۲۰۱۸ بین دو شرکت فناوری بسته شده، سرویس های هر دو شرکت در بازار تبلیغات آنلاین بر سرویس های دیگر ارجحیت داده می‌شدند، این تحقیقات آغاز شده است.

این تحقیقات به دلیل انجام می‌شود که چنین روندی به شرکت‌های کوچک‌تر آسیب زده است.

آندرئا کوشلی مدیر ارشد اجرایی سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در این‌باره اعلام کرده است : ما نگران آن هستیم که گوگل و متا احتمالاً با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا موانعی در مسیر رقبایی ایجاد کنند که سرویس های نمایش تبلیغات آنلاین برای ناشران فراهم کنند.

وی ادامه داده است: اگر یک شرکت در حوزه‌ای خاص مانعی ایجاد کرد، ممکن است این امر ورود استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک به بازار را سخت‌تر کند و در نهایت گزینه‌های انتخاب مشتری را کاهش دهد.

برنامه گوگل برای مقابله با حمله هکرها

مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا نیز معتقد است این توافقنامه یک مشکل بزرگ است.

البته هر دو شرکت نقض قوانین آنتی تراست را رد می کنند اما همزمان اعلام کرده اند با رگولاتورها همکاری می کنند.

گوگل اعلام کرده که این اتهامات اشتباه است و متا نیز اعلام کرد این قرارداد کمک کرده تا رقابت برای جایگذاری تبلیغات بیشتر شود.

در صورتیکه گوگل و متا در این باره گناهکار شناخته شوند، احتمالاً با جریمه هایی تا ۱۰ درصد درآمد جهانی خود روبرو خواهند شد.

البته فرایندهای قانونی که به صدور رای منجر می شود احتمالاً چند سال طول خواهد کشید.

در این تحقیق علاوه بر نقض قانون آنتی تراست، سوء استفاده گوگل از موقعیت برتر خود در بازار برای سلطه بر رقبایش بررسی می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *