یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰
استارتاپ فناوری خبر

بسته‌های آموزشی ایران‌ساخت، نانوفناوری را به یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز ارائه دادند

نانوفناوری روش‌های فناورانه آموزشی توسط یک شرکت دانش‌بنیان متناسب برای دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی و اجرایی شده است.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، محمدرضا زارعی خشکناب مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پژوهشگران نانوفناوری درباره تولیدات محصولات دانش بنیان این شرکت گفت: با تولیدات فناورانه در زمینه آموزش و این محصول دانش‌بنیان که نکست کیت نامیده می‌شود، بیش دانش آموز را در این حوزه آموزش داده است.

این فعال فناور ادامه داد: شرکت پژوهشگران نانوفناوری، ارائه دوره‌های آموزشی به صورت مجازی بر بستر اینترنت و ارائه بسته های آموزشی مناسب برای دانش آموزان با نام کیت نکست، همچنین طراحی سرگرمی‌ها و بازی‌‌های نوآورانه از فعالیت‌های اصلی این شرکت دانش‌بنیان است.

اشتغال زایی و توسعه زیرساخت های آموزشی

محصولات دانش‌بنیان و خدمات آموزشی این شرکت دانش‌بنیان، متناسب با نیاز بومی طراحی شده است و علاوه بر مزیت رقابتی بسته تمامی گروه‌های سنی را شامل می‌شود. عمده مخاطبان محصول دانش‌بنیان کیت نکست، دانش‌اموزان بالای ۱۵ سال است در صورتیکه کیت نکست برای سنین ۱۰ سال هم مناسب است.

۱۵ نفر به صورت تمام وقت در شرکت مشغول به کار هستند و ۵ نفر نیز به صورت موقت و دورکار با این شرکت همکاری دارند. به دلیل وسعت آموزشی که در کشور وجود دارد، باشگاه نانو قابلیت ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای تمام پژوهش سراها و کارشناسان این حوزه را دارد.

ارزآوری و صادرات محصولات آموزشی

این محصولات آموزشی، ضمن آماده‌سازی دانش آموزان برای ورود به صنعت آینده کشور، می‌تواند زمینه ساز صادرات آموزش به کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان باشد و شرکت دانش‌بنیان پژوهشگران نانوفناوری، در همکاری با کریدور صادرات در حال برنامه ریزی صادرات این محصول دانش‌بنیان است.

کیت نکست جایگزین کیت مشابه خارجی است و با فروش ۵۰۰۰ کیت در سال به ارزش ۱۲۵۰۰ دلار و دوره‌های آموزشی به ارزش ۵۰هزار دلار سبب پیشگیری از خروج ارز و ارزآوری به کشور می شود.

مدیرعامل شرکت پژوهشگران نانوفناوری حمایت‌های مالی را مهمترین نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و عنوان کرد: مشکلات مالی، سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت ها را با مشکل مواجه کرده است و ورود ارز به دلیل مشکلات تحریم و عدم امکان همکاری با سایت های فروش جهانی می‌تواند با ایجاد سازوکارهای حمایتی برطرف شود.

همچنین برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه ایران‌ساخت نمونه‌ای موفق از حمایت‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند به رونق فروش شرکت‌ها کمک کند.

 

منبع: www.isti.ir

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *