سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰
استارتاپ فناوری خبر

الزامی شدن احراز هویت اگهی دهندگان خودرو در بسترهای آنلاین

طبق دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی تمامی بسترهای الکترونیکی امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان اجرایی شود.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را خطاب به روسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی ابلاغ کرد.

با توجه به اینکه قیمت‌سازی‌های صوری و درج آگهی‌های غیر واقعی خودرو بر اذهان عمومی اثرات منفی می‌گذارد و  و باعث ایجاد فضای نگرانی عمومی از گران‌فروشی را ایجاد می‌کند، کلیه سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم جدید را اجرایی کنند.

امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب‌و‌کاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو از جمله قابلیت‌هایی است که بایستی توسط سکوهای درج آگهی خودرو بر روی بسترهای الکترونیکی اجرایی کنند.

در این ابلاغیه تاکید شده است که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صمت) ضمن پیگیری اجرای الزامات فوق توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین شده، عملکرد سکوها را ارزیابی و به صورت مداوم گزارش دهد.

در همین راستا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صمت) نحوه عملکرد سکوها در خصوص مفاد این ابلاغیه را در رتبه‌بندی کسب‌و کار الکترونیکی لحاظ خواهد کرد و در صورت تخلف از الزامات فوق برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

 

منبع: دیجیاتو

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *