فناوری خبر

افتتاح سامانه تجارت الکترونیک شرکت پست

با رشد ۵۴ درصدی ترافیک سرویس تجارت الکترونیک در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته سامانه جامع تجارت الکترونیک شرکت پست راه‌اندازی خواهد شد

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست با بیان اینکه اقبال مردم به خرید و فروش اینترنتی بیشتر از قبل شده، تصریح کرد: با توجه به شیوع همه‌گیری و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای ماندن در خانه، فعالیت شرکت ملی پست افزایش محسوسی داشته است و کارکنان پست نیز همگام با سایر مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا در جهت تداوم و پایداری ارتباطات پستی ایثارگرانه فعالیت کردند، به‌طوری‌که ترافیک بسته و امانات پستی با یک جهش قابل توجه با ۸۵ درصد رشد از حدود ۲۷ میلیون در سال ۱۳۹۸ به ۵۰ میلیون در سال ۱۳۹۹ رسید است و این روند صعودی در شش ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته نیز با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وطن‌پرست ادامه داد: رشد غافلگیرکننده و معنادار مرسولات پستی منجر به ایجاد فشار مضاعف بر واحدهای عملیاتی به ویژه فرآیند پردازش مرسولات شد که جهت سامان‌دهی این وضعیت بر اساس مطالعات انجام‌شده مدل حمل و نقل شبکه خطوط پستی اصلاح و بر اساس تلاش جهادی و شبانه‌روزی همکاران در کمترین زمان، نسبت به راه‌اندازی شش هاب پستی منطقه‌ای شامل اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، همدان و ساری اقدام شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این مراکز علاوه بر کاهش تمرکز ۲۵ درصدی فرآیند آماده‌سازی و رهسپاری، مدت زمان سیر مرسولات پستی و همچنین کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان (با کاهش تعداد دفعات تخلیه و بارگیری و کاهش نقاط مبادله) بهبود پیدا کرد.

وطن پرست بیان کرد: ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات خلیج فارس تهران را با حداقل ظرفیت پردازش و رهسپاری ۲۵هزار مرسوله در روز از جمله اقدامات اساسی در راستای ایجاد ظرفیت و بهبود کیفیت خدمات برشمرد و افزود با راه‌اندازی این مرکز هوشمند، امکان آماده‌سازی مرسولات قراردادی پرترافیک در کمترین زمان ممکن فراهم شده است.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *