چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱
بین الملل فناوری خبر

استقبال از قابلیت جلوگیری از ردیابی اپ‌ها در iOS

قابلیت جلوگیری از ردیابی اپ‌ها در iOS - عصرهشتم

کاربرانی که قابلیت جلوگیری از ردیابی اپ‌ها را در iOS فعال می‌کنند به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، طبق گزارش ۹to5Mac به نقل از پلتفرم تحلیلی Adjust، وضعیت سیستم ردیابی فعالیت کاربران iOS برای شرکت‌هایی مثل فیسبوک درحال بهبود است و در ماه مه ۲۰۲۱ حدود ۱۶ درصد از کاربران امکان ردیابی را برای اپلیکیشن‌های iOS فعال کرده بودند و این رقم اکنون به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این مطالعه براساس اطلاعات دو هزار اپلیکیشن محبوب در پایگاه داده‌ی Adjust جمع‌آوری شده است.

این آمار درمورد بازی‌های موبایلی امیدوارکننده‌تر است، به‌طوری‌که تخمین زده می‌شود ۳۰ درصد از کاربران به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند فعالیت‌های آن‌ها برای تبلیغات شخصی‌سازی‌شده ردیابی شود. این رقم برای برخی بازی‌های محبوب به ۷۵ درصد می‌رسد.

گزارش ۹to5Mac همچنین خاطرنشان می‌کند که یک ماه پس از راه‌اندازی قابلیت ردیابی اپلیکیشن، فقط چهار درصد از کاربران ایالات متحده از آن استفاده کرده‌اند و بنابراین گزارش جدید از نرخ فعال کردن این ویژگی در اپلیکیشن‌های iOS، می‌تواند برای شرکت‌هایی مثل فیسبوک امیدوارکننده باشد.

اپل به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه می‌دهد توضیحی برای اینکه چرا کاربران باید امکان ردیابی را روی اپلیکیشن‌ آن‌ها فعال کنند، ارائه دهند.

به‌نظر می‌رسد بسیاری از کسب‌وکارها روش‌هایی برای متقاعد کردن کاربران برای فعال کردن قابلیت ردیابی پیدا کرده‌اند.

مطالعه این مطلب میتواند مفید باشد

آپدیت سیستم عامل ios در راه است

به‌عنوان مثال امکان دارد یک اپلیکیشن به کاربر اعلام کند تبلیغات شخصی‌سازی‌شده به توسعه‌دهنده کمک خواهد کرد برنامه را برای همیشه رایگان ارائه دهد یا این‌ اقدام می‌تواند به کاربران در کاهش هزینه‌های استفاده از اپلیکیشن موردنظر کمک کند.

Adjust معتقد است کاربران اکنون ارزش انتخاب و دریافت تبلیغات شخصی‌سازی‌شده را بیشتر درک می‌کنند و انتظار می‌رود روند افزایش تعداد کاربرانی که قابلیت ردیابی اپلیکیشن‌ها را در iOS فعال کرده‌اند، همچنان ادامه داشته باشد.

درهمین‌حال، اپل نیز به حفاظت از حریم‌ خصوصی کاربران خود ادامه خواهد داد تا از امکان اجرای اپلیکیشن‌های خارج از اپ‌استور جلوگیری کند.

گفتنی است، اپل با انتشار iOS 14.5 ویژگی ردیابی اپلیکیشن را ارائه داد؛ قابلیتی که کاربر با استفاده از آن می‌تواند امکان ردیابی فعالیت‌های خود را برای اپلیکیشن‌ها فعال یا غیرفعال کند.

شرکت‌هایی مثل فیسبوک برای ارائه‌ی تبلیغات شخصی‌سازی‌شده از این نوع ردیابی استفاده می‌کنند و به‌دلیل اضافه کردن این قابلیت به‌شدت از شرکت مستقر در کوپرتینو انتقاد کردند.

منبع : زومیت

 

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *