اقتصاد دیجیتال استارتاپ محتوای دیجیتال خبر

طبق گزارش میزان رضایت مشتریان دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۹:

ارسال بیش از ۱۳/۵میلیون نظر توسط کاربران دیجی‌کالا درباره محصولات مختلف در سال۱۳۹۹

در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۳/۵ میلیون نظر توسط کاربران درباره محصولات مختلف به دیجی‌کالا ارسال شده است که 12.5میلیون آن منشتر شده است.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، از کل کاربرانی که در سال ۱۳۹۹ از دیجی‌کالا سفارش کالا داده‌اند، ۱۱٪ در نظرسنجی دیجی‌کالا پس از اتمام خرید شرکت کرده‌اند و خروجی این نظرسنجی که شامل میزان رضایت و دلایل نارضایتی است.

طبق این آمار اعلام شده توسط دیجی کالا، این فروشگاه اینترنتی در سال گذشته ۱۲۲میلیون و ۷۲۷ هزار فروش اینترنتی داشته است که البته از این میزان باید عودت فروش‌ها را کسر کرد.

در سال ۱۳۹۹ امکان ارسال تصویر و فیلم از محصول هم به بخش نظرات اضافه شده است. بیش از ۳۹۸ هزار تصویر و بیش از ۱۰ هزار فیلم از محصولاتی که به دست مشتریان رسیده در بخش نظرات منتشر شده است.

دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۹ با به کارگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توانسته بدون نیروی انسانی ۷۵٪ نظرات کاربران را رد یا تأیید کند و تنها ۲۵٪ نظرات توسط نیروی انسانی تأیید و رد شده‌اند.

همچنین با توجه به مشارکت کاربران در پایش قیمت‌ها، کاربران در قسمت «پیشنهاد قیمت بهتر» می‌توانند در صورت مشاهده کالایی با قیمت پایین‌تر آن را به دیجی‌کالا اطلاع دهند.

در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۶ هزار پیشنهاد با اطلاعات کافی برای بررسی به دست دیجی‌کالا رسیده که منجر به ویرایش قیمت ۱۳هزار کالا شده است.

در ادامه نظرات در دیجی‌کالا، بخش پرسش‌و‌پاسخ برای رفع ابهام درباره محصول هم فعال است. در این بخش بیش از ۱٫۸ میلیون پرسش‌و‌پاسخ منتشر شده است.

بر اساس این نظرسنجی‌ها، مشتریان به سه بخش توصیه‌کنندگان (امتیاز ۹ تا ۱۰)، منفعلان (امتیاز ۷ و ۸) و دفع‌کنندگان (امتیاز ۰ تا ۶) تقسیم می‌شوند. شاخص توصیه‌کنندگان (NPS) که شاخصی برای ارزیابی تجربه مشتری است که از کم کردن میزان دفع‌کنندگان از توصیه‌کنندگان به دست می‌آید.

این شاخص برای دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۹، ۲/۷٪ رشد داشته است که نشان از افزایش رضایت مشتریان نسبت به سال ۱۳۹۸ است.

منبع: دیجی کالا

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *