اقتصاد دیجیتال استارتاپ خبر

آیا دیجی کالا یکی از ۱۰۰ شرکت با ارزش کشور در بورس خواهد بود؟

خبرهایی از عرضه اولیه سهام دیجی کالا تا مدتی دیگر به گوش می‌رسد، اما آیا دیجی کالا می‌تواند جزء 100 شرکت با ارزش کالا در بورس باشد؟

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، مقالاتی در مورد ارزش‌گذاری دیجی کالا منتشر شده است که انتشار این گزارش ها، باعث شکل‌گیری سوالی در ذهن ما شد: بزرگترین و با ارزش‌ترین استارتاپ کشور چه جایگاهی در کنار بزرگترین شرکت ها و کمپانی‌های ایرانی دارد؟

وحید فخر، مدیر سرمایه گذاری صندوق رویش لوتوس، بر اساس روش peer multiple و گزارش سال ۹۹ دیجی کالا، ارزش این استارتاپ را ۱۵هزار میلیارد تومان عنوان کرده است.

شرکت دانش‌بنیان مشاوران ارزش سورین با استفاده از روش قبل، ارزش دیجی کالا را بین ۱۷ تا ۲۱ میلیارد تومان ارزش گذاری کرده است.

پامگرنت، شرکت سرمایه گذاری خارجی (غیرمستقیم) دیجی کالا اعلام کرده است که این استارتاپ ارزش ۵هزار میلیارد تومانی دارد.

مطالعه این می‌تواند برای شما مفید باشد
سرمایه‌گذاری دیجی کالا در استارتاپ‌های منتخب

البته پامگرنت این ارزش گذاری را بر اساس ترکیت دو روش peer multiple و dcf انجام داده است.

با فرض دو ارزشگذاری اول اگر لیستی از تمام شرکت های حاضر در بورس و فرابورس کشور بر اساس ارزش بازارشان تهیه کنیم و این شرکت ها را به ترتیب بر اساس ارزش بازارشان مرتب کنیم دیجی کالا در جایگاه ۳۴۹ این لیست قرار می‌گیرد.

این بدان معناست که ۳۴۸ شرکت از مجموع ۷۲۸ شرکت ارزش بازاری بیشتری از دیجی کالا دارند.

پس برای اینکه دیجی کالا در جمع لیست ۱۰۰ شرکت با بیشترین ارزش بازار وارد شود باید بیشتر از ۵۰۰درصد رشد داشته باشد!

منیع: رستا

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *