گمیفیکیشن، عامل تحول در عرصه تبلیغات رسانه‌ای

راهکارهای نوآورانه و استارتاپی گمیفیکیشن محور، امروزه جایگاه مهمی در تبلیغات و اثرگذاری‌ و ماندگاری طولانی‌تری بر مخاطبان را به خود اختصاص است.

مدیر روابط عمومی استودیوی بازی‌سازی بهشت در گفت‌و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم اظهار کرد: به طور عمومی مردم در برابر تبلیغات مستقیم موضع‌گیری منفی دارند و این دست از تبلیغات امروزه منسوخ شده است.

سمیرا مجرد با اشاره به اینکه استودیوی بازی‌سازی بهشت از واحد‌های نوپای بنگاه رسانه‌ای سرمایه‌گذاری آخرین خبر است اظهار کرد: این استودیو با ایده ایجاد بستری جدید و نوآورانه برای اثر بخش‌تر کردن تبلیغات تشکیل شده است.

وی بیان کرد: بررسی‌های تیم تحقیق و توسعه ما منجر به طراحی تبلیغات غیرمستقیمی شد که در آن مخاطب بدون مقاومت به تماشای تبلیغات می‌پردازد و به اثربخشی بیشتر محتوای موردنظر منجر می‌شود.

مجرد با بیان اینکه طراحی بازی برای ارائه تبلیغات راهکاری بود که برای این موضوع به آن پرداخته شد، گفت: انجام سرگرمی، پیش‌فرض افرادی است که مشغول به بازی می‌شوند و به دلیل اینکه انتخاب این بازی ارادی و غیراجباری است پس سوء‌استفاده‌ای در میان نیست.

مدیر روابط عمومی استودیوی بازی‌سازی بهشت اظهار کرد: استفاده از گیمیفیکیشن در فرآیند بازی‌ها منجر به پیاده‌سازی تبلیغات در فرآیند بازی‌ها شده و اثرات موردنظر به صورت ناخودآگاه در اذهان مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف ما طراحی یک پلتفرم اثرگذار بوده است و در حال حاضر تمرکز اصلی این استودیو روی گروه سنی کودکان است و به تدریج به سمت صنایع دیگر نیز در حال حرکت هستیم.

کتاب‌هایی که بازسازی می‌شوند

مجرد به همکاری این استودیو با موسسه انتشارات به‌نشر در راستای فعالیت‌های خود اشاره و بیان کرد: هدف از این مشارکت، بازسازی نوآورانه کتاب‌های کودکان بوده تا با افزایش جذابیت‌های بصری باعث افزایش ارتباط محتوایی با کودکان شود.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری واقعیت افزوده در کتاب‌های داستان کودک باعث ‌شود تا تمام اجزای داستان با ارتباط تعاملی و متفاوت از کتاب چاپ شده، اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

کرونا، و تبدیل تهدید به فرصت

مجرد درباره محدودیت‌های کرونایی و شکل‌گیری کلاس‌های مجازی و فراهم شدن ایجاد فرصتی متمایز برای استفاده از خدمات این استودیو گفت: استفاده از فناوری واقعیت افزوده در یکی از پروژه‌های کتاب درسی باعث شد تا دانش‌آموزان مخاطب بتوانند ضمن مطالعه کتب موردنظر در مواقع موردنیاز با اسکن QR code یا سایر الگوریتم‌های موجود به شکل ویدیویی به مطالعه بیشتر دروس خود بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و فاصله فیزیکی معلمان و دانش‌آموزان این نوع از ارائۀ محتوا می‌تواند به ارتباط موثرتر منجر شود و دانش‌آموز هر نوع محتوای درسی را به شکل اختصاصی با محتوای ویدیویی مورد بررسی قرار دهد.

واقعیت افزوده و کمک به فروشگاه‌ها

مدیر روابط عمومی استودیوی بازی‌سازی بهشت درباره استفاده فروشگاه‌های مختلف از فرآیندهای واقعیت افزوده برای فروش بیشتر گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی می‌توان یک شبیه‌ساز از فروشگاه موردنظر و محصولاتش را طراحی کرد و مشتریان با استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی به کمک دوربین دستگاه تلفن همراه و تکنولوژی واقعیت افزوده، تن‌پوش لباس را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: همچنین مخاطبان فروشگاه‌های وسایل تزئینی با استفاده از شبیه‌ساز بتوانند تصویر وسیله موردنظر را داخل منزلشان مشاهده کنند که فروشگاه ایکیا از این فناوری استفاده می‌کند.

تولید بازی‌های آموزشی هدفمند

مجرد ایجاد فرهنگ سازمانی موردنظر از دیگر کارکردهای چنین رویکردی در طراحی این دست از بازی‌ها ‌بیان کرده و گفت: فرهنگ سازمانی، اخلاق مداری و احترام به مشتری از اهدافی است که ‌می‌توان در طراحی برنامه‌های مختلف دنبال کرد و کارکنان گاهی با فرآیندهای کاری مختلف مثل بسته‌بندی، انبارگردانی، نحوه مواجه با مشتری و … را در فرآیند بازی بدون مطالعه و برگزاری کلاسی آموزشی به طور ناخودآگاه فرا می‌گیرند.

استودیو بازی‌سازی بهشت مناسب برای هر کسب‌و کاری

مجرد درباره استفاده از خدمات این استودیو برای کسب‌و کارهای مختلف اظهار کرد: پس از بررسی‌های پرسونای مخاطب هر کسب‌و کار، پیشنهاد اختصاصی تبلیغاتی در بستری خاص ارائه داده‌ می‌شود که می‌تواند باعث تحول در آن شود.

وی افزود: این پیشنهاد ممکن است برای یک کسب‌و کار یک برنامه نرم‌افزاری ساده و برای دیگری یک شبیه‌ساز منحصر به فرد باشد تا اثرات متفاوتی برای آن ایجاد کند.

چالشی به نام ماندگاری بازی

مجرد کم‌شمار بودن مخاطبان بازی و ماندگاری بازی‌های را از چالش‌های عرصه صنعت بازی‌سازی بیان کرده و گفت: به طور حتم هیچ بازی ماندگاری مادم‌العمر ندارد و با توجه به قاعدۀ چرخه عمر هر محصول روزی به دوران افول خود خواهد رسید اما احیای دوباره بازی به کمک تکنیک‌های به‌روزرسانی بازی‌ها جزء توانمندی‌های اختصاصی هر مجموعه بازی‌سازی است تا بتواند در جرگۀ فعالان این صنعت نقش خود را به خوبی ایفا کند.

هدف، اثربخشی فعالیت‌هاست

مدیر روابط عمومی استودیوی بازی‌سازی بهشت تمرکز اصلی استودیو بازی‌سازی بهشت را در اثربخش بودن فعالیت‌ها و بازخوردی است که از مخاطبان می‌گیرد عنوان کرده و گفت: از هر ابزاری برای رسیدن به این مقصود استفاده کرده‌ایم که در نهایت به کسب نتایج مثبتی شده که باعث شده در طول دو سال فعالیت پیشرفت و سیر صعودی در فعالیت‌های این مجموعه داشته باشیم.

محصولی برای مخاطب

مجرد با اشاره به آگاهی از سلایق مخاطبان خود با توجه به استفاده از اطلاعات رفتار مخاطبان آخرین خبر گفت: برند آخرین خبر دارای ۱۱درصد از جمعیت ایران است و استودیو بازی‌سازی بهشت با توجه به نیاز مخاطبانی که در آخرین خبر تجربه کرده، توانسته محصولاتی متمایز و کاربردی را طراحی و تولید کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *