پنج شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

ساخت تبلیغات ماندگار در ذهن مخاطب با ایده‌های تازه استارتاپی

استارتاپ ژیوار - عصر هشتم

تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی هر کسب‌و کاری است و بومی‌سازی آن‌ها یکی از ایده‌های تازه استارتاپی است که توانسته اثرگذاری تبلیغات را افزایش دهد.

حامد فرهی بنیانگذار استارتاپ آژانس خلاقیت ژیوار در گفتگو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم اظهار کرد: امروزه تبلیغات به عنوان یک ابزار مهم برای معرفی خدمات کسب و کارها به شمار می‌رود و استفاده از ایده‌های تازه برای تولید محتوای دیجیتالی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ماندگاری برند و خدمات آن در ذهن مخاطبان هدف هر کسب‌و کاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر کسب‌و کاری که با فضای مجازی و فضای اینترنت در ارتباط باشد می‌تواند از این نوع تبلیغات برای معرفی خدمات خود استفاده کند، بیان کرد: حتی کسب‌و کارهایی که رویکرد سنتی داشته و به دنبال تغییراتی مفید و اساسی برای به‌روزرسانی سبک تبلیغاتی خود هستند، می‌توانند از این نوع خدمات استفاده کنند.

بنیان‌گذار استارتاپ ژیوار ارائه خدمات تبلیغاتی با رویکرد تولید محتوای انیمیشنی ایرانی بر اساس طراحی‌های ایرانی و شرقی را هدف راه‌اندازی این استارتاپ خواند و افزود: رویکرد ژیوار در طول یک سال گذشته از ارائه خدمات جامع تبلیغاتی به تولید تخصصی موشن گرافیک و انیمیشن دو بعدی تغییر پیدا کرده است تا خدماتی متمایز و منحصر به فرد را به کسب‌و کارها ارائه دهیم.

ایرانیزه کردن محتوا برای اثرگذاری بیشتر

فرهی در مورد انتخاب این نوع از تولید محتوا گفت: بیشتر محتوای تولیدی در این زمینه در حوزه ایده پردازی و تولید محتوای تخصصی دارای ضعف هستند اما با تولیدات منحصر به فرد همچون ایرانیزه کردن انیمیشن‌ها می‌توان اثرگذاری تبلیغات را افزایش داد.
وی درباره تأکید بر استفاده از نمادهای ایرانی در تولید محتوای ژیوار تصریح کرد: تبلیغات مربوط به یک کسب و کار در صورتی که بومی‌سازی شود به طور حتم تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه هدف خود خواهد داشت.

بنیان‌گذار استارتاپ ژیوار افزود: یا حفظ فرهنگ بومی ایرانی می‌توان به یک محتوای تبلیغی منحصر به فرد برای کسب و کار رسید که مخاطب همذات پنداری بیشتری با آن بکند.
وی به تلاش برای پیشرو بودن این استارتاپ در تولید محتوای انیمیشنی و موشن گرافیک به عنوان ویژگی اصلی این گروه تأکید کرده و گفت: در دنیای انیمیشن ۳۷ سبک تولید محتوا وجود دارد که به طور معمول دو تا سه سبک استفاده می‌شود اما می‌توان با تلفیق سبک‌های مختلف و همچنین با احیای سبک‌های قدیمی می‌توان به تولید محتوایی متفاوت رسید.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود
ارمغان فناوری دیجیتال برای ساخت انیمیشن توسط کودکان با اپلیکیشن “کارتون من”

نقش منابع انسانی در پیشبرد اهداف تیم

فرهی توجه به منابع انسانی برای تشکیل چنین استارتاپ‌هایی را مهم ارزیابی کرده و تصریح کرد: در این نوع تیم‌ها باید اعضای تیم سه دسته تقسیم شوند، اول افرادی کاملاً حرفه‌ای که به عنوان نیروی محرکه و پیشران یک سوم تیم را تشکیل می‌دهند، دوم نیروهای حرفه‌ای دارای انگیزه که می‌توانند انجام بخشی از پروژه‌ها را به عهده بگیرند و با استفاده از انرژی و انگیزۀ خود در تیم پویایی لازم را ایجاد کنند و در پایان افراد کارآموز که دارای انگیزه یادگیری هستند و این شوق یادگیری بخشی از تهییج لازم در گروه رو ایجاد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: البته غالب شدن هر یک از این دسته‌ها می‌تواند با تغییر هیجان و انگیزه‌های گروه به تیم آسیب برساند.
بنیان‌گذار استارتاپ ژیوار به تلاش برای تبدیل این استارتاپ به یک استودیوی حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: در تلاش برای همکاری با شرکت‌های خارج از کشور برای استفاده از تجربیات آنها هستیم و از طرفی به دنبال تربیت نیروهای جدید برای توسعه هر چه بیشتر ژیوار هستیم.

وی با توصیه به افرادی که به تازگی در این عرصه گام نهاده‌اند، گفت: هر تیم کاری در ابتدای شروع به کار نیازمند یک مدیر خوب است تا بتواند تیم را به درستی سرپرستی و هدایت کند تا در مواقع لزوم و آسیب هایی که به تیم وارد می‌شودبا انجام اقدامات جبرانی روحیه تیم را بازسازی کند.

فرهی افزود: به طور حتم در صورتی که هر فعالیت کسب‌و کار با شکست روبرو شود به عنوان یک تجربه مفید خواهد بود تا از شکست ها تجربیات جدید را کسب کرد.

hhh

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *