راه‌‌حل‌های استارتاپی برای مشکلات صنعت بیمه عمر

بیمرو

صنعت بیمه هم همانند بسیاری از صنایع همگام با پیشرفت‌های روز‌افزون دچار چالش‌هایی است که برای رفع آن به ناچار باید به سراغ ایده‌های استارتاپی و فناوری‌های آن رفت

مجید آزاد، موسس و مدیر استارتاپ بیمرو در گفت‌و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم اظهار کرد: بسیاری از افرادی که وارد صنعت بیمه عمر می‌شوند با معضل پیگیری وخدمات پس از فروش مشتری‌هایشان روبرو هستند و درصورت فروش بیمه‌های عمر، سازو کار صحیحی برای پیگیری و دریافت اقساط بیمه موردنظر نداشتند.

وی افزود: به دلیل اینکه درآمد این افراد حاصل کارمزد پس از وصول اقساط بیمه‌شدگان است، در صورت عدم پرداخت این اقساط، آنان درآمدی نیز نخواهند داشت و این موضوع حتی به عنوان یک چالش در کلاس‌های آموزشی اولیه نیز مطرح می‌شود.

بنیان‌گذار بیمرو با توجه به توانمندی‌های خود در زمینه فناوری‌های it، بستری را در قالب یک اپلیکیشن تهیه کرد تا با تمرکز در حوزه crm، مخاطبان هر بازاریاب بیمه را به صورت سیستمی و اتوماتیک ساماندهی کند و اطلاع‌رسانی متقابل زمان پرداخت اقساط بیمه به هر دو طرف را انجام دهد تا مقدمه‌ای برای رفع چالشی مهم در این زمینه باشد.

وی فراموشی زمان پرداخت اقساط بیمه‌شدگان را به عنوان دلیل اصلی پیدایش این مشکل شناسایی کرده و در این رابطه اظهار کرد: بیمرو برای تمام افرادی که مشخصاتشان را بازاریابان ثبت کرده‌اند به صورت ماهانه پیامک‌های انگیزشی لازم را ارسال می‌کند تا پس از دریافت پیامک واریز مبلغ بیمه در موعد مقرر، علاوه بر یادآوری، تهییج لازم برای پرداخت مبلغ مذکور را نیز در آنان به وجود آورد.

بنیان‌گذار بیمرو گفت: طراحی کاربری این اپلیکیشین کاملاً کاربردی و Responsive لازم پیاده‌سازی شده تا مشکلی برای کاربران آن به وجود نیاید و به زودی نسخه وب‌اپ نیز برای افرادی که دارای گوشی‌های هوشمند نیستند، عرضه می‌‎شود.

وی ادامه داد: بیمرو با هدف ایجاد یک هویت سازمانی برای بازاریاب، پیامک‌های مخاطبان را از طریق سامانه پیامکی خود ارسال می‌کند تا علاوه بر اینکه پیامک از شماره غیرخصوصی با امضای وی ارسال می‌شود حتی در صورت مسدود بودن پیامک‌های تبلیغاتی، این پیامک از طریق این سامانه به دست مخاطب موردنظر برسد.

آزاد افزود: این فرآیند باعث القای جایگاه سازمانی بازاریاب در شرکت بیمه مربوطه و اهمیت محتوای ارسالی برای مخاطبان خواهد شد.

بیمرو در حدود یک سال‌و نیم شروع به کار خود توانسته خدمات خود را به ۵۰۰ نفر از بازاریابان بیمه ارائه دهد و چشم‌اندازی وسیع برای استفاده جامعه مخاطب وسیع‌تری در این زمینه دارد اما با چالش‌هایی در این زمینه روبرو است که آزاد در این رابطه بیان کرد: علاوه بر موضوع معرفی بیشتر این محصول، چالش عدم اطلاع کافی برخی از بازاریابان از کمک‌های این فناوری به آنان مطرح است که حتی با اطلاع‌رسانی‌های لازم در این رابطه، گاهی مقاومت برای انتقال از فرآیندهای سنتی به مدرن برای انجام امورات کاری نیز وجود دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *