شاخص کل بورس امروز (16 مردادماه) با رشد 11 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 51 هزار واحدی رسید.
بورس همچنان روی ریل صعود | رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، نمادهای فارس، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند و تاثیرگذاران برتر نماد منفی حضور ندارد.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز با رشد ۰.۳۶ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز در پایان معاملات امروز به ۵.۹ میلیارد تومان رسید.

از این مقدار، ۳۳۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار بورس و ۱۷۰۰ میلیارد تومان به فرابورس و ۹۰۰ میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

حقیقی‌ها امروز هم در خروج پول از بازار سهام ممارست داشتند و در انتهای معاملات امروز ۲۲۷ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی به ۳۰ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی نیز به ۱۸.۱ میلیون تومان رسید.

آنالیز بازار سرمایه

پس از دو روز پر عرضه، امروز بازار نفسی تازه کرد. هر چند باز هم عرضه ها بالا بود اما شرایط به مراتب بهتر بود. باز هم اخباری از حل مشکل تودلی‌ها و احتمال واگذاری بلوک خودروسازان موجی از خوش‌بینی را روانه خودروسازان کرد، به طوری‌ که کلیت تقاضا در خودروسازان بهبود یافت. این موج تقریباً به سایر نمادها و گروه‌ها نیز تسری یافت و با نوسان خودروسازان، بازار نیز نوسان می کرد؛ اما نهایتاً بازار نوسانی به کار خود پایان داد.

این روزها بازار بیش از هر چیز در فاز انتظار و رکود به سر می‌برد. شایعاتی از لغو مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در هیئت تطبیق، امروز نیز شنیده می‌شد، اما تا ابطال قطعی، بعید به نظر می‌رسد شرایط پتروشیمی‌ها و نمادهای وابسته بهبود چندانی داشته باشد.

کسری تراز برق نیز این روزها به اوج خود رسیده است و همه‌روزه تقریباً در اغلب نقاط شاهد قطعی برق هستیم که صنایع را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. نرخ ارز نیز بار دیگر کاهشی شد و از این منظر نیز بازار انگیزه‌ای برای صعود نداشت؛ لذا انتظار چندانی از بازار فردا نمی‌رود. 
https://asr8.ir/vdcc.sq1a2bq10la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما